سلیمی تصریح کرد:

اعلام وصول طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزیر در مجلس

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به طرح نمایندگان در راستای نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزراء، گفت: در صورت قانع نشدن نمایندگان از پاسخ های وزراء، افراد باید استیضاح شوند یا به قوه قضائیه معرفی شود تا مسئولان پاسخگو باشند.
تصویر اعلام وصول طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزیر در مجلس

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا سلیمی در تشریح طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزیر، گفت: عموما وزراء برای پاسخ به سوالات و دغدغه های نمایندگان مردم در مجلس حاضر می شوند و توضیحاتی را ارائه می دهند اما وقتی منتخبان ملت قانع نمی شود، برخورد خاصی با وزراء صورت نمی گیرد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید ضمانت اجرایی پیش بینی شود که اگر نمایندگان از پاسخ وزراء قانع نشدند، وی به قوه قضائیه معرفی شود تا تحت مجازات قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون اگر نمایندگان قانع نشوند صرفا به وزراء کارت زرد داده می شود و به نوعی می گویند استیضاح به جریان می افتد، ادامه داد: این مهم در حالیست که در چنین حالتی باید استیضاح صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه وضعیت کنونی صرفا بازی با کلمات بشمار می رود، افزود: در واقع کارت زرد باید به کارت قرمز تبدیل شود تا ضمانت اجرایی برای پاسخگویی وزراء پیش بینی شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزیر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد تا در دستور کار منتخبان ملت قرار بگیرد.

منبع : خانه ملت

285308