عزیزاله شهبازی:

سه قوه برای توسعه البرز، اتحاد داشته باشند / افزایش 55 میلیون مترمکعبی حق آبه استان

استاندار البرز، سرعت در پیشرفت و توسعه استان را در اتحاد سه قوه به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: انسجام در حل مسائل اقتصادی، عمران، مهاجرت، جمعیت و زیرساخت ها در استان باید استمرار داشته باشد.

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، عزیزاله شهبازی عصر روز گذشته در نشست با نمایندگان مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی، اجرای مناسب طرح شبکه یکپارچه (رینگ سراسری) آب را به شرکت های آبفا و آب منطقه ای استان محول کرد.

وی تسلط نمایندگان به مسائل استان را قابل تقدیر خواند و خاطرنشان کرد: توسعه البرز و حل مشکلات کلان استان ( اقتصادی، عمران، زیرساخت ها، جمعیت و مهاجرت ) در استمرار اتحاد و انسجام بین سه قوه به ویژه نمایندگان در مجلس شورای اسلامی صورت می گیرد.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: نمایندگان مردم البرز در مجلس، دغدغه های خود را با مدیران حاضر مطرح کنند و باید یادآوری کنم موضوعات و مسائل استان بر مبنای سند علمی توسعه ملی در جریان است.

این مسئول اضافه کرد: در هفته های گذشته، جلسه پرباری با حضور مدیران آبفا، آب منطقه ای و رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شده است.


وی بیان داشت: نتایج پیگیری های صورت گرفته در چند سال اخیر، افزایش 55 میلیون مترمکعبی حق آبه البرز در طی سفر وزیر نیرو به استان بوده است که با استمرار اقدامات و برنامه ها، سهم البرز از محل سدهای مستقر در استان ۲ برابر شد.


شهبازی اشاره ای به تحقق یافتن طرح شبکه یکپارچه در استان داشت و اظهار کرد: برای اجرای این موضوع باید نامه ای با پنج امضا متشکل از نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی و استاندار البرز تهیه و برای مسئولان ملی از جمله رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر نیرو ارسال شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه البرز سالهای متمادی بدنبال افزایش حق آبه از محل سدهای مستقر در استان بود، اکنون مطالعات رینگ سراسری شبکه آبرسانی البرز تکمیل و برای اجرا مهیا شده است و درصدد بسترسازی جهت اعمال این مطالبه مهم هستیم.


این مسئول گذری به پیگیری ساماندهی فاضلاب البرز داشت و بیان کرد: این مطالبه به طور جدی در دستور کار قرار گیرد و بنده آمادگی خود را برای هر نوع همراهی و پیگیری اعلام میکنم.


استاندار البرز اشاره ای به سفر رئیس جمهوری در سال 95 به استان البرز داشت و افزود: ساخت و تکمیل چند بیمارستان از جمله بیمارستان فردیس، سید الشهدا (ع) کرج و همچنین چند بیمارستان در شهرهای طالقان، شهرجدید هشتگرد، نظرآباد و کمالشهر در دستور کار قرار گرفت.


در ادامه نشست علی حدادی و مهدی عسگری، نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان دغدغه های خود در خصوص مطالبات مردمی، نسبت به طرح موضوعات و دریافت پاسخ از مدیران آبفا، آب منطقه ای و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اقدام کردند و در پایان برای همراهی در جهت اتخاذ تدابیر لازم در مسیر پیگیری های تحقق اهداف توسعه ای استان، اعلام آمادگی کردند.

222815