استاندار البرز مطرح کرد:

استان البرز در زمینه سرانه بهداشت و خدمات درمانی، کارنامه قابل قبولی ندارد

عزیزاله شهبازی با اشاره به تراکم بالای جمعیت و رشد سریع مهاجرت در استان البرز، گفت: این استان در زمینه سرانه های بهداشتی و درمانی با ضعف جدی مواجه است که با این وجود از سال 92، بیش از هزار و 600 تخت بیمارستانی به مجموعه بهداشت و درمان البرز اضافه شده است.

به گزارش پرسون از البرز، عزیزاله شهبازی در بازدید از روند اجرای پروژه بیمارستان سید الشهدا کرج، تصریح کرد: استان البرز ملقب به ایران کوچک، با توجه به تراکم بالای جمعیت و رشد سریع مهاجرت در زمینه سرانه های بهداشتی و درمانی با ضعف جدی مواجه است.

وی اضافه کرد: بیمارستان سید الشهدا در زیربنایی 24 هزار متری در حال پیشرفت است؛ و با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، یکی از بهترین بیمارستان های کشور خواهد شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید از سال 92 تاکنون توجه ویژه ای به بهداشت و درمان داشته است، عنوان کرد: تحت عنوان نظام تحول سلامت، طی این مدت بیش از هزار و 600 تخت بیمارستانی به مجموعه بهداشت و درمان البرز اضافه شده است.

نماینده عالی دولت در استان یادآور شد : در سال 95 نیز در سفر رییس جمهور به البرز مجموعه ای از درخواست ها و مطالبات مردمی در زمینه ارتقا استان البرز و افزایش سرانه های استان مطرح شد که ساخت و تکمیل چند بیمارستان نیز در دستور کار قرار گرفت

شهبازی اشاره ای به اولین بیمارستان فردیس داشت و بیان داشت: این بیمارستان با تخصیص اعتبارات دولتی در حال تکمیل است و انتظار می رود تا پایان سال به بهره برداری برسد و همچنین وزارت راه و شهرسازی با کمک وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه درصدد است که اتمام این پروژه را سرعت بخشد.

استاندار البرز از تکمیل تنها بیمارستان یون درمانی خاورمیانه در البرزخبر داد و افزود: در طالقان نیز طی رایزنی با رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و وزیر بهداشت، ساخت یک بیمارستان در دستور کار قرار گرفت و لازم به ذکر است یک بیمارستان در کمال‌شهر در طی سفر رئیس جمهور به استان پیش بینی شد که از دانشگاه علوم پزشکی البرز انتظار می رود پیگیری های لازم را در این خصوص داشته باشد.

فرناز فتحی خبرنگار البرز

222625