فرماندهی انتظامی استان زنجان خبر داد:

رشد 25 درصدی تردد خودروها در طوفان کرونا

فرماندهی انتظامی استان زنجان از افزایش ۲۵ درصدی تردد خودروها در محورهای استان در وضعیت کرونایی خبر داد و گفت: میزان تردد خودروها طی ۲۰ روز گذشته بالغ بر ۵۰ هزار خودرو شده درحالی که در سال قبل حدود ۴۰ هزار دستگاه بوده است.
تصویر رشد 25 درصدی تردد خودروها در طوفان کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سردار رحیم جهانبخش در ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای استان با اشاره به اقدامات انجام گرفته از ۱۵ فروردین سال جاری همزمان با پیک چهارم بیماری افزود: قبل از این مدت، فرماندهی انتظامی استان نیز بر محدودیت های اعلام شده مبنی بر منع تردد در شهرهای قرمز و نارنجی انجام می داد که این روند از تاریخ یاد شده بیش از گذشته تشدید یافته است.

وی اظهار داشت: بر این اساس نیروی انتظامی در ۳۵ نقطه بصورت شبانه روزی مستقر شده که از این تعداد هشت نقطه ثابت در شهر زنجان، پنج نقطه شهر ابهر، خرمدره و خدابنده، طارم و ماهنشان هر کدام چهار نقطه، سلطانیه و ایجرود نیز هر کدام سه نقطه را شامل می شود.

این مسوول ادامه داد: به طور میانگین در بحث منع تردد و کنترل صنوف ۲۵۰ نیرو به کار گرفته شده همچنین در زمان حاضر حدود ۸۵ سامانه تصویری، ۲۸ دوربین در محورهای مواصلاتی و حدود۲۰ دستگاه دوربین البسه برای کنترل‌ ترددها در سطح استان فعال است.

وی، در خصوص مجوزهای صادر شده خودروها توسط فرمانداری ها و به صورت اضطرار راهور را پنج هزارو ۳۵۹ مورد بیان کرد و گفت: طی مدت یاد شده ۱۸۰ هزار مورد تذکر صادر، ۱۴ هزار خودرو برگردانده شده،۲ هزار و ۱۱۸ فقره اعمال قانون ۲ میلیون ریالی، ۲ هزارو ۱۷۲ مورد جریمه پنج میلیون ریالی و ۹ هزار فقره نیز اعمال قانون ۱۰ میلیون ریالی انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان مجموع اعمال قانون‌ها در بازه ۲۰ روزه را بیش از ۳۲ هزار مورد ذکر کرد و گفت: مبلغ کل جرایم اعمال شده برای افراد تخطی کرده از این محدودیت ها، بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال است.

۵۷۶ واحد صنفی به دلیل بی توجهی به محدودیت ها پلمب شد

وی همچنین با بیان اینکه طی مدت یاد شده ۵۷ هزار و ۶۱ واحد صنفی نیز مورد بازرسی قرار گرفته است، به بیش از ۱۸ هزارو ۵۶۶ واحد صنفی تذکر و بیش از چهار هزارو ۴۳۶ واحد صنفی نیز تعهد داده‌اند، گفت: ۵۷۶ واحد صنفی به علت توجه نکردن به محدودیت‌های اعمال شده، پلمب شده‌اند، هر چند اولویت ما پلمب نیست.

جهانبخش با بیان اینکه اقدام خاص اطلاعاتی نیز در بحث کنترل‌ها در استان انجام شده که مورد استقبال مرکز هم قرار گرفته و به عنوان الگو در کشور مطرح شده است، افزود: بحث بهره‌گیری از تیم‌های آگاهی نیز برای شناسایی مالکان خودروهای پلاک مخدوش نیز مطرح شده است.

وی اظهار داشت: شاید در نگاه اول این‌گونه به نظر برسد که این اقدام برای مصون ماندن از جریمه شدن توسط دوربین‌ها انجام می‌شود اما چه بسا در ورای این اقدام، یک سری اقدامات ضدامنیت نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر این‌که مخدوش کردن پلاک‌ها جرم است و ما موظف به برخورد با مجرمان هستیم، گفت: از روزی که این طرح ابتکاری توسط تیم‌های تجسس آگاهی شروع شده، در مدت یک هفته ۱۰۱ دستگاه خودرویی که پلاک آن‌ها مخدوش بوده، شناسایی و به پارکینگ منتقل شده است.

وی با بیان اینکه از دیگر فعالیت هایی از قبیل ورود به بازار سیاه و فروش غیرمجاز اقلام بهداشتی نیز غفلت نشده است، خاطرنشان کرد: در این حوزه بیش از ۴۷ میلیارد ریال اقلام مرتبط با این موضوع کشف و ضبط شده است.

منبع: ایرنا

284891