225 بیمارکرونایی در خراسان جنوبی

عاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۳۲۹ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های خراسان‌جنوبی بستری هستند که از این تعداد، ابتلای ۲۲۵ نفر به کرونا قطعی شده است.
تصویر 225 بیمارکرونایی در خراسان جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، کامبیز مهدی‌زاده در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۱ هزار و ۵۰۱ آزمایش در خراسان‌جنوبی انجام شده که از این تعداد ۳۱ هزار و ۵۹۹ مورد منفی و ۱۸ هزار و ۹۰۲ آزمایش مثبت بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان‌کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۵ آزمایش کرونا در استان انجام شده که از این تعداد ۱۱۶ مورد مثبت بوده است.

مهدی‌زاده با بیان اینکه از موارد مثبت ۲۷ بیمار بستری و ۸۹ مورد سرپایی بوده است، ادامه‌داد: در حال حاضر ۳۲۹ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های خراسان‌جنوبی بستری هستند که از این تعداد، ابتلای ۲۲۵ نفر به کرونا اثبات شده است.

وی اظهار کرد: از مجموع مبتلایان به ویروس، ۲۴ نفر مربوط به قاین، هفت نفر زیرکوه، یک نفر درمیان، چهار نفر سربیشه، ۵۱ نفر بیرجند و یک نفر بشرویه بوده اند.

مهدی زاده افزود: همچنین ۹ نفر در فردوس، هفت نفر سرایان، هشت نفر طبس، سه نفر خوسف و یک نفر نهبندان گرفتار این ویروس شده اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۶ نفر از بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال پنج نفر از آنها وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از فوت سه مورد جدید در استان خبر داد و گفت: مجموع کل فوتی های ناشی از ویروس در استان به ۸۰۹ مورد رسیده است.

منبع: مهر

284501