عملیات اجرای 5 پروژه گردشگری در منطقه آزاد انزلی کلید خورد

سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی از آغاز عملیات اجرایی و ساخت پنج پروژه جدید در بخشهای گردشگری، اقامتی، تفریحی و خدماتی به ارزش ۹ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال در این منطقه خبر داد.
تصویر عملیات اجرای 5 پروژه گردشگری در منطقه آزاد انزلی کلید خورد

به گزارش سایت خبری پرسون، سید مهدی نقوی اظهار داشت : مراسم کلنگ زنی این پروژه ها که به منظور ارتقاء و افزایش سطح کیفیت زیرساختهای گردشگری با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در محدوده منطقه آزاد انزلی طی دو سال آینده به بهره برداری می رسند، با حضور مشاور رئیس جمهور انجام خواهد شد .

وی یکی از این پروژه ها را مجموعه پارک آبی و شهربازی سرپوشیده اعلام کرد و افزود : مجموعه مذکور در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع و با زیربنای 23 هزار مترمربع در فاز تجارت و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی احداث می شود . این پروژه با اعتباری بالغ بر چهار هزار و 300 میلیون ریال احداث می شود و زمینه اشتغالزایی 200 نفر را به طور مستقیم فراهم می کند .

وی تصریح کرد : در این مجموعه تفریحی پستانداران دریایی از قبیل دلفین و سایر آبزیان در معرض دید گردشگران و بازدید کننده گان قرار می گیرند .

نقوی اضافه کرد : با توجه به شرایط اقلیمی گیلان که این استان را در زمره مناطق مهم گردشگری کشور قرار داده است و عدم وجود فضاهای اقامتی مناسب برای گردشگران داخلی و خارجی احداث هتل های پنج ستاره در منطقه آزاد در دستور کار قرار گرفت و با جذب سرمایه گذار مراحل اولیه احداث هتل پنج ستاره منطقه آزاد انزلی در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع واقع در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی آغاز شد .

وی دسترسی آسان به محل ورود و خروج ، منظره روبه دریا ، نوار ساحلی ، مارینا و قرار گرفتن در مجاورت پارک آبی را از مزایای این هتل که براساس ضوابط شهر سازی سازمان و میراث فرهنگی و در چارچوب مصوبات کمیسیون و اسناد بالادستی احداث خواهد شد اعلام کرد و گفت : زیر بنای این هتل 25 هزار متر مربع در 12 طبقه و با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 150 نفر احداث می شود.

وی به احداث مجتمع گردشگری ،اقامتی و خدماتی دیگری که در زمینی به مساحت 9 هزار متر مربع در روستای طالب آباد احداث می شود نیز اشاره و تاکید کرد : این مجتمع هفت هزار و 700 متر مربع زیر بنا دارد و شامل 30 واحد (در دو طبقه اداری ،خدماتی و یک واحد گردشگری و تجاری) و واحدهای تجاری و رستورانهای مختلف است که طی مدت دو سال با سرمایه گذاری 500 میلیارد ریالی احداث می شود و برای 70 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می کند .

سرپرست منطقه آزاد انزلی تصریح کرد : هتل چهار ستاره دیگری نیز در زمینی به مساحت هزار 900 متر مربع و با زیربنای هفت هزار متر مربع در روستای جفرود منطقه آزاد انزلی در دو سال آینده اجرا می شود و طبق برآورد اولیه کارشناسان میزان سرمایه گذاری در این پروژه 600 میلیارد ریال است و با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغالزایی 90 نفر به صورت مستقیم فراهم می شود .

وی میزان سرمایه گذاری پروژه مجتمع تجاری و اداری را نیز 120 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد : این پروژه در زمینی به مساحت 850 متر مربع و در زیربنای سه هزار متر مربع احداث می شود و بری 50 نفر شغل ایجاد می کند .

نقوی خاطر نشان کرد : با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در سال 92 سازمان منطقه آزاد اقدامات ارزنده ای را در راستای افزایش ظرفیت های گردشگری انجام داده که پروژه های مذکور نیز در راستای تکمیل این اقدامات انجام شده صورت می گیرد که ایجاد مارینای منطقه آزاد (اسکله نگهداری شناورهای تفریحی ) و احداث بزرگترین آکواریوم کشور از جمله آنهاست.

وی با اشاره به مشکل کمبود زمین در شمال کشور بخصوص در استان گیلان و منطقه آزاد انزلی ، یادآوری کرد: فعالین اقتصادی بسیاری تمایل خود را برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد اعلام کرده اند اما به جهت کمبود زمین این سازمان قادر به برآورده کردن درخواست تمامی متقاضیان نیست و در صورت تهیه زمین از سوی آنها ، فعالین اقتصادی را از حمایت های حاکمیتی ، پرداخت تسهیلات بانکی ، تسریع در صدور مجوزهای لازم بهره مند می کند.

وی تصریح کرد : استان گیلان ظرفیت های بسیاری در بخش گردشگری دارد و تالاب انزلی یکی از این ظرفیت هاست و با توجه به امضاء تفاهم نامه منطقه آزاد انزلی با منطقه آزاد لوتوس در آستاراخان روسیه در آینده ای نزدیک ارتباط دریایی بین این دو منطقه برقرار می شود . منطقه آزاد انزلی در حال حاضر سه اتوبوس دریایی دارد که با سرمایه گذاری 10 میلیارد تومانی بخش خصوصی برای حدود 40 نفر شغل ایجاد کرده است . نقوی ماهیت اصلی منطقه آزاد انزلی را گردشگری عنوان کرد و افزود : به همین منظور درصددیم با اجرای پروژه های مهم و تاثیرگذار و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی ظرفیتهای اقامتی ، تفریحی ، اداری و خدماتی را برای گردشگران ورودی به منطقه آزاد انزلی و فعالین اقتصادی را افزایش دهیم و بدین ترتیب مدت ماندگاری گردشگران و مسافرین با ارائه خدمات هرچه مطلوب تر به آنها در این استان بیشتر شود .

وی خاطر نشان ساخت : مراحل اجرایی چند پروژه جدید سرمایه گذاری بخش خصوصی دیگر نیز در حوزه های کارکردی صنعتی ، تولیدی ، دانش بنیان ، گردشگری ، اقامتی و ... آغاز شده که به تدریج در سال جاری عملیات ساخت و احداث آن شروع می شود.

منبع: ایرنا

284465

مطالب مرتبط