ممانعت حامیان حیوانات از ساماندهی سگ‌های بلاصاحب

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به اینکه حامیان حیوانات نیز به نوبه خود مانعی برای ساماندهی این سگ‌ها محسوب می‌شوند، توضیح داد: متاسفانه حامیان حیوانات اغلب اجازه زنده گیری این سگ‌ها را نمی‌دهند و همین امر اجرای طرح ساماندهی سگ‌های بلاصاحب را کند کرده است.
تصویر ممانعت حامیان حیوانات از ساماندهی سگ‌های بلاصاحب

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، محمد مسیبی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به گلایه برخی از شهروندان در خصوص وضعیت سگ‌های بلاصاحب و سرگردانی که باعث مزاحمت و ترس ساکنان برخی مناطق کرج شده، اظهار کرد: در حال حاضر دو پیمانکار با شهرداری کرج برای جمع آوری این سگ‌ها همکاری دارند.

وی در پاسخ به اینکه آیا برای این تعداد سگ بلاصاحب در سطح شهر دو پیمانکار کافی است، گفت: هیچ یک از شهرهای اقماری و شهرستان‌های همجوار کرج برای ساماندهی سگ‌های خود پیمانکاری ندارند و بخشی از وظیفه آنها به دوش کرج افتاده است. علاوه بر این امکانات و تجهیزات شهرداری کرج هم محدود است و فعلاً شرایط افزایش تعداد پیمانکاران را ندارد.

مسیبی با اشاره به اینکه حامیان حیوانات نیز به نوبه خود مانعی برای ساماندهی این سگ‌ها محسوب می‌شوند، توضیح داد: متاسفانه حامیان حیوانات اغلب اجازه زنده گیری این سگ‌ها را نمی‌دهند و همین امر اجرای طرح ساماندهی سگ‌های بلاصاحب را کند کرده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به وضعیت پناهگاه حلقه دره هم گفت: در حال حاضر ۴۰۰ قلاده سگ در این مرکز نگهداری می‌شوند و شرایط همه آنها خوب است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج توضیح داد: پیش از عید عملیات بهسازی این مجموعه به پایان رسیده و هر یک از حامیان حیواناتی که نگران وضعیت سگ‌ها هستند می‌توانند به صورت سرزده از این مرکز بازدید داشته باشند.

وی افزود: ظرف ۱۰ روز آینده نیز پناهگاه باغستان با ظرفیت حدود ۵۰۰ قلاده سگ به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: با راه اندازی پناهگاه جدید، روند زنده گیری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب شهر با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

منبع:ایسنا

284361