رئیس کمیسیون امور داخلی کشور:

طرح تحقیق و تفحص از سازمان استخدامی به مجلس ارائه شد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور با انتقاد از اینکه برخی استخدام‌ها و تبدیل وضعیت‌ها بر اساس رابطه‌های سیاسی در حال انجام است گفت: طرح تحقیق و تفحص از سازمان استخدامی کشور برای بررسی این مسائل را به مجلس ارائه کردم.
تصویر طرح تحقیق و تفحص از سازمان استخدامی به مجلس ارائه شد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمدصالح جوکار در حاشیه نشست با جمعی از جوانان یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه از سال گذشته تاکنون یک سری استخدام‌هایی در حال صورت گرفتن است که خلاف قاعده و قانون است.

وی با بیان اینکه بعضی از افرادی که سرستادهای انتخاباتی گذشته مسئولان و متعلق به جریان سیاسی خاص بودند در حال استخدام شدن هستند تصریح کرد: این افراد با عناوین خاص خودشان در حال به کارگیری هستند با وجودی که این استخدام‌ها خلاف قانون است.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تبدیل وضعیت‌هایی هم که در حال انجام است متاسفانه بر اساس عدالت نیست به عنوان مثال یک دستگاهی 5 نیرو را تبدیل وضعیت کرده در صورتی که اصلا صلاحیت و شرایط لازم را نداشتند و این سهیمه حق افراد دیگری بوده که حقشان ضایع شده و به این افراد داده شده است.

جوکار گفت: بیشتر بحث ویژه خواری، رانت خواری و مواردی از این قبیل در این استخدام‌ها و تغییر وضعیت‌ها مطرح است.

وی ادامه داد: طرح تحقیق و تفحص از سازمان امور استخدامی کشور را به همین دلیل به مجلس شورای اسلامی ارائه دادم تا با بررسی لازم، حقوق جوانانی که درخواست استخدام داشتند ولی متاسفانه افرادی بدون آزمون و مصاحبه استخدام جای آنها را گرفتند پس گرفته شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه مسئولان به رویه استخدام‌ها تاکید کرد و گفت: به هیچ عنوان قابل قبول نیست که اشخاصی به دلیل رانت سیاسی و یا چنین مواردی بدون داشتن هیچ گونه صلاحیتی مشغول به کار شوند و حق افراد شایسته ضایع شود.

انتهای پیام/

284206