معاون سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد:

زیان‌دهی 560 میلیاردی به بخش کشاورزی/ خشکسالی و سرمازدگی 2 عامل اصلی خسارت

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال دو پدیده کاهش شدید بارش‌ها و نیز سرمازدگی خسارت‌هایی به بخش کشاورزی استان کردستان داشته که تاکنون این خسارت‌ها در حدود 560 میلیارد تومان برآورد شده است.

تصویر زیان‌دهی 560 میلیاردی به بخش کشاورزی/ خشکسالی و سرمازدگی 2 عامل اصلی خسارت

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، خلیل فعله گری؛ معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان امروز در جلسه کارگروه بررسی اقتصادی بیمه محصولات کشاورزی کردستان بیان داشت: هر ساله حوادث و اتفاقات طبیعی و انسانی زمینه خسارت به بسیاری از کشاورزان و باغداران در سطح استان کردستان می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال هم دو پدیده کاهش شدید بارش‌ها و نیز سرمازدگی خسارت‌هایی به بخش کشاورزی استان کردستان داشته است که تاکنون این خسارت‌ها در حدود 560 میلیارد تومان برآورد شده است.

فعله‌گری در ادامه سخنان خود تاکید کرد: دغدغه دیگری که کشاورزان و این سازمان را درگیر خود کرده است کاهش چشمگیر محصولات کشاورزی و باغی به علت کاهش محسوس و بی‌سابقه بارش‌ها در استان کردستان است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با این وجود بیمه محصولات کشاورزی می‌تواند بهترین حامی برای کشاورزان و باغداران استان کردستان باشد و بخشی از خسارت‌های مالی این حوزه را پرداخت کند.

در ادامه این جلسه، سلیمان حیدری؛ مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان کردستان اظهار داشت: کار بررسی میزان خسارت‌های سرمازدگی، خشکسالی و... مزارع و باغات کردستان در دست بررسی است و پس از حصول نتیجه خسارت‌ها به بار آمده پرداخت می شود.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

284132