دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوشهر

کلاهبردار اینترنتی حرفه‌ای با هشت میلیارد ریال کلاهبرداری دستگیر شد.
تصویر دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوشهر

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، سردار خلیل واعظی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رعایت موارد ایمنی هنگام خرید و فروش در فضای مجازی ضروری است و افراد در استفاده از این فضا باید بیش از پیش مراقب باشند.

وی با تاکید بر اینکه قبل از هرگونه خرید و انجام امور مالی باید از صحت آگهی‌های فضای مجازی اطمینان حاصل کنیم، تصریح کرد: بسیاری از افراد به صورت حرفه‌ای در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند که مردم باید با هوشیاری در این فضا باشند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تاکید کرد: از مردم عزیز تقاضا داریم که در سایت‌ها و فضای مجازی مراقب و مواظب افراد کلاهبردار که وعده خرید کالا، وام، کسب و کار و… را می‌دهند باشند.

وی از دستگیر یک کلاهبردار حرفه‌ای اینترنتی خبر داد و بیان کرد: با دریافت چند گزارش مردمی مبنی بر چند فقره کلاهبرداری از سایت دیوار در شهرستان عسلویه، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی و پلیس فتا آن شهرستان قرار گرفت.

سردار واعظی افزود: پس از بررسی‌های لازم پلیس متوجه شد، نفردی با درج آگهی در سایت دیوار، خود را وارد کننده لوازم خانگی خارجی معرفی و با پیشنهاد قیمت پایین‌تر از بازار، پس از دریافت پول از شهروندان دیگر جوابگوی تلفن خود نبوده و نهایتاً متواری می‌شود.

وی بیان کرد: با بیان اینکه طرح عملیاتی پلیس منجر به شناسایی متهم و اخذ مجوز قضائی شد، خاطر نشان کرد: مأموران فرد کلاهبردار را در مخفیگاهش در شهرستان پارسیان استان هرمزگان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر اضافه کرد: متهم در تحقیقات تکمیلی به کلاهبرداری از ۱۰ نفر از شهروندان با وعده تهیه لوازم خانگی خارجی ارزان قیمت به مبلغ هشت میلیارد ریال اعتراف کرد.

منبع:مهر

284020