بی آبرویی همزمان 100 زن و دختر / عکس های خصوصی در تهران دست به دست شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری دو کلاهبردار اینترنتی که با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شهروندان اقدام به اخاذی و کلاهبرداری می کردند، خبر داد.
تصویر بی آبرویی همزمان 100 زن و دختر / عکس های خصوصی در تهران دست به دست شد

به گزارش سایت خبری پرسون، عکس های خصوصی 100 زن و دختر که جویای کار بودند توسط مرد شیاد پخش شد. عکس های خصوصی این زنان و دختران که برای استخدام به دست مرد پلید رسیده بود عاملی شد برای تهدید آنها و این زنان و دختران از ترس اینکه عکس های خصوصی شان لو نرود مجبور بودند به حرف های ناشایست این مرد پلید گوش دهند ولی چون این مرد پلید با عکس های خصوصی رفتار غیراخلاقی به این زنان و دختران پیشنهاد داده بود پای پلیس به میان آمد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شدند شخص یا اشخاصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری آنها در شبکه های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری و اخاذی کرده اند.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: کارآگاهان سایبری پلیس فتا تهران بزرگ با مطالعه اظهارات شکات پرونده که اکثرا خانم بودند متوجه شدند تمامی قربانیان این پرونده در جستجوی شغل در سایت های آگهی محور بوده و با مشاهده آگهی استخدام منشی با شرایط ویژه بلافاصله اقدام به تماس با شخص آگهی دهنده میکنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این حین مجرم که در پوشش استخدام یک منشی برای شرکت در کمین قربانی خود است وانمود می کند جهت ثبت نام نیاز به مشخصات کامل از جمله نام و نام خانوادگی،کدملی و شماره تماس است و باید کدی که برای شماره شما ارسال می کنیم را جهت فعال کردن پنل کاربری به ما اعلام کنید.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در ادامه و پس از ارائه کد فعالسازی توسط شاکی به این مجرم فرآیند کلاهبرداری آغاز می شود و متهم به حساب های کاربری شاکی در شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام و واتساپ دسترسی غیرمجاز می گیرد و ضمن اخاذی و درخواست های غیراخلاقی از قربانیان زن و دختر با سوءاستفاده از تصاویر و اطلاعات شخصی وی با ارسال پیام نیاز مالی به مخاطبین شاکی اقدام به کلاهبرداری از آنها می کند.

سرهنگ گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتا پایتخت در ادامه اقدامات تخصصی خود با بررسی ها فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرمین را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی متهمین که دو برادر بودند را در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه این پرونده تاکنون بیش از صد زن و دختر شاکی از سراسر کشور داشته است و تعداد شکات همچنان در حال افزایش است بیان داشت: مجرمین پس از حضور در پلیس فتا با خیال اینکه ردی از خود بر جای نگذاشته اند همه چیز را انکار کردند اما پس از مشاهده ی ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار و از نحوه اعمال مجرمانه خود پرده برداشتند.

308086