محمودرضا آقامیری در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

ایران در جمع کشورهای صاحب تکنیک یون درمانی

یون درمانی تکنیکی است که همه کشورها و حتی همه کشورهای اروپایی از آن برخوردار نیستند و تنها برخی از کشورها این تکنیک را دارند اما خوشبختانه این امکان برای کشور ما در حال فراهم شدن است که بتوانیم شتاب‌دهنده داشته باشیم و با استفاده از آن شتاب‌دهنده، شتاب و انرژی لازم را به ذره داده و برای مقاصد درمانی و یا تولید رادیو ایزوتوپ‌های جدید استفاده کنیم.
تصویر ایران در جمع کشورهای صاحب تکنیک یون درمانی

سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص دستاوردهای افتتاح شده هسته‌ای کشور بیان کرد: دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در گذشته بیش‌تر در زمینه کارهای زیربنایی بود اما در حال حاضر وارد تجهیزات و بهره‌برداری شده است.

آقامیری افزود: زمانی که بحث یون درمانی و رادیوداروهای جدید می‌شود یعنی ایران وارد کارهای کاربردی شده و کشور زمینه لازم برای آغاز بهره‌برداری کاربردی را دارد همانند رادیو داروهای مختلفی که برای بیماری‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی همچنین تصریح کرد: یون درمانی تکنیکی است که همه کشورها و حتی همه کشورهای اروپایی از آن برخوردار نیستند و تنها برخی از کشورها این تکنیک را دارند اما خوشبختانه این امکان برای کشور ما در حال فراهم شدن است که بتوانیم شتاب‌دهنده داشته باشیم و با استفاده از آن شتاب‌دهنده، شتاب و انرژی لازم را به ذره داده و برای مقاصد درمانی و یا تولید رادیو ایزوتوپ‌های جدید استفاده کنیم.

رئیس دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی خاطر نشان کرد: پیام رونمایی از دستاوردهای هسته‌ای این است که جمهوری اسلامی ایران تصمیم خود را گرفته است و مسیری را که باید در بحث صلح آمیز هسته‌ای دنبال کند، بدون هیچ‌گونه احساس محدودیت و کمبود دنبال می‌کند.

سید محمودرضا آقامیری در پایان گفت: تا آنجا که لازم است از تجربیات و امکانات دیگران استفاده خواهیم کرد اما اگر آن‌ها مضایقه کنند و در اختیار ما نگذارند مسلماً ما برای استفاده مردم کشورمان، خودمان دست به ساخت این تجهیزات و امکانات خواهیم زد.

283782