درخت 2700 ساله، نیازمند حراست از سوی سه سازمان

یک مسئول میر‌اث‌فرهنگی کشور با اشاره به آسیب واردشده به درخت ارس 2700 ساله شهرستانک از سازمان‌های جنگلداری، محیط‌ زیست و منابع‌ طبیعی برای حراست از این اثر ملی استمداد کرد.
تصویر درخت 2700 ساله، نیازمند حراست از سوی سه سازمان

به گزارش سایت خبری پرسون، فریدون محمد‌ی مدیر‌کل میر‌اث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز عنوان کرد: به‌منظور حفظ و حراست از درخت ارس شهرستانک آماده همکاری با نهاد‌های متولی و مرتبط و در صورت نیاز، تخصیص اعتبار هستیم.

محمد‌ی بیان کرد: با توجه به آسیب واردشده به درخت ارس کهنسال شهرستانک، میراث‌فرهنگی راهکار‌ها‌ی حفاظت مناسب از آن را نداشته و در واقع این وظیفه به عهده ساز‌مان‌هایی مانند جنگلداری، محیط‌ زیست و منابع‌ طبیعی است و فقط در صورتی که آثار ثبت شده در فهرست ملی ابنیه باشد وظیفه نگهداری از آن به عهده این اداره‌کل است.

وی در ادامه افزود: اداره‌کل استان وظیفه دارد از حریم این اثر طبیعی محافظت کند تا در محدوده آن ساخت‌و‌‌ساز‌ی انجام نشود و همچنین مورد تعرض افراد متجاوز به عرصه زیست‌محیطی قرار نگیرد که این امر بدون شک نیاز‌مند فرهنگ‌سازی در جامعه است.

گفتنی است، درخت ارس شهرستانک با قدمت دو هزار و ۷۰۰ سال یکی از کهن‌سال‌ترین درختان کشور است که در سال ۸۸ به شماره ۸۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

283636

مطالب مرتبط