امام جمعه زنجان:

روزه داران از فضیلت ماه میهمانی خدا استفاده کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه رمضان، ماه رحمت الهی است گفت: پیامبر آمدن این ماه را بشارت فرموده،چراکه این ماه، میهمانی گرانبها بوده و ماه خدا به شمار می آید به همین جهت باید از این ماه به درستی استفاده کنیم.

تصویر روزه داران از فضیلت ماه میهمانی خدا استفاده کنند

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حجت الاسلام علی خاتمی شبانگاه سه شنبه در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری کرونا در استان افزود: پیامبر عظیم الشان اسلام نیز در این خصوص فرموده اند، ماه شعبان، ماه من است و ماه مبارک رمضان، ماه خدای تبارک و تعالی است.

امام جمعه زنجان ادامه داد: در شب اول ماه رمضان قرار داریم، خداوند از امشب درهای رحمت خود را می گشاید، که باید با آمادگی کامل به استقبال این ماه برویم و در این استان مرسوم است که عده ای سه روز قبل ازآمدن این ماه به استقبال آن می روند.

وی با اشاره اینکه کلمه رمضان معنای لغوی شیرینی دارد، اظهار داشت: طی ۱۱ ماه غبار معصیت و خطا بر قلوب نشسته است وقتی با آمادگی وارد ماه رمضان می شویم، این غبار غفلت و خطا را با همه لوازم آن و توجه ویژه، شستشو می دهیم.

حجت الاسلام خاتمی افزود: در بین اعمال عبادی مثل نماز و حج و جهاد ماه رمضان تنها عملی است که ریا بردار نیست و لذا خداوند فرموده رمضان ماه من است، پس پاداش این ماه را خود خواهم داد و بنا بر فرموده امام سجاد نیز رمضان، ماه پاکسازی و اخلاص است.

وی اضافه کرد: از روزه داران درخواست می شود در این ماه خدایی هنگام سحر و افطاری که ساعات استجابت دعا است برای نزول برکات الهی به ویژه باران رحمت الهی دعا کنیم.

حجت الاسلام خاتمی، با قدردانی از فعالیت های بی شائبه مدافعان سلامت در روزهای کرونایی خاطرنشان کرد: این قشر در مدت ۱۴ ماه گذشته با تمام توان و انرژی خود در خدمت مردم و بیماران مبتلا هستند و در این میان مدیران مرتبط نیز آنچه در توان داشتند اقداماتی را انجام داده اند، که جای قدردانی دارد.

منبع: ایرنا

282235