رعایت پروتکل های بهداشتی، تضمین سلامت جامعه است

کرونا بی رحمانه قربانی می گیرد و روند ابتلا افراد به این بیماری به سرعت در حال افزایش است. در این بین تنها راه مقابله با این بیماری منحوس رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله زدن صحیح ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شستشوی مرتب دست ها است که در این مقطعی که کشور تقریبا به رنگ قرمز درآمده است می تواند در کنترل این بیماری بسیار تاثیرگذار باشد.
خبرنگار پرسون در اراک، در این خصوص گزارشی تهیه کرده است که در ادامه می خوانید.

تصویر رعایت پروتکل های بهداشتی، تضمین سلامت جامعه است

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: روند افزایشی ابتلا و بستری بیماران کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان مرکزی نشان می‌دهد تصمیمات و اقدامات مدیران دستگاه‌های استان برای مقابله با این بیماری اثر بخش نبوده‌ است.
بهروز اکرمی ادامه داد: تعطیلی پارک‌ها، مراکز تفریحی و حضور نیافتن مردم در این مناطق، اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا در مدارس و دانشگاه‌های استان مرکزی و جلوگیری از فعالیت روز بازارهای استان در مدت ۲ هفته آینده از جمله اقدامات مقابله با ویروس کرونا در استان است.

سرهنگ سید علی حسینی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز گفت: با آغاز طرح محدودیت تردد به شهرهای استان در ۲۲ نقطه ورودی شهرستان‌های استان با استقرار ۷۵ نفر از ورود خودروهای غیر بومی به شهرها جلوگیری شده‌ است.
فرماندار شهرستان خنداب نیز بیان کرد: شهرستان خنداب در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد بر همین اساس موظف هستیم به ناچار محدودیت هایی را علی رغم میل باطنی اجرا کنیم.

حسن خزائی پور افزود: برخی از گروه های شغلی مانند، پاساژهای شهری، بازار سرپوشیده و مراکز خرید بزرگ در شهرهای بزرگ صدق می کند؛ اما آنچه در شهرستان داریم آتلیه ها، کافی شاپ ها، رستوران ها، مصالح ساختمانی، مبل و صندلی، آموزش رانندگی، آرایشگاه های مردانه و زنانه است که در شرایط قرمز حق فعالیت ندارند.

فرماندار خنداب تصریح کرد: فعالیت در مساجد و برگزاری مراسم عزا و عروسی در شهرستان ممنوع است و سعی می کنیم از قوه قهریه استفاده نکنیم؛ اما اگر در جایی قانون شکنی انجام شود در راستای حفظ سلامت مردم برخی اوقات برخلاف میل باطنی برخورد قانونی را با متخلفان انجام خواهیم داد.
وی گفت: به علت شرایط قرمزکرونا، ورودی و خروجی شهرستان توسط نیروهای هلال احمر و بسیج در کنار نیروی انتظامی کنترل می شود و اجازه ورود پلاک های غیر بومی به داخل شهرستان را نخواهیم داد؛ بنابراین شهروندان در صورت ضرورت برای ورود و خروج با پلاک غیر بومی باید با مراجعه به فرمانداری برگ تردد دریافت کنند.

فرماندار خنداب خاطر نشان کرد: وضعیت ادارات بر اساس پروتکل های بهداشتی با ظرفیت یک سوم حضور کارکنان در ادارات اعلام شده که با تشخیص مدیر دستگاه ها در این خصوص تصمیم گیری می شود.

خزائی پور گفت: دورهمی های خانوادگی، حضور در تجمعات و مراسم تشییع جنازه ها که با حجم انبوهی از جمعیت همراه است ازعوامل اصلی شیوع ویروس کرونا در شهرستان است.

وی افزود: در یک هفته اخیر آمار مبتلایان به کرونا بالا و نگران کننده است مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند بدون ماسک در اماکن عمومی حاضر نشوند و توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند تا بیشتر از این آسیب نبینیم.

اکبر رضایی مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک نیز گفت: در راستای آگاه سازی مردم نسبت به خطرات کرونا، نصب بنرهای اطلاع رسانی مربوط به نکات آموزشی و پیشگیرانه درباره ویروس کرونا با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در سطح شهر اراک انجام شده است.

عباس ملاطایفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آشتیان نیز گفت: ویروس کرونا در سطح شهرستان به شدت در حال گسترش بوده و تعداد مبتلایان کرونای انگلیسی با شیب بسیاری تندی در حال افزایش و ظرفیت تخت های بیمارستان در حال تکمیل شدن است و اگر وضع با همین منوال پیش برود، با بحرانی بسیار جدی روبرو خواهیم شد.
وی افزود: از مردم خواهشمندیم که به صورت جدی پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده از حضور در تجمعات و دورهمی ها به طور جد اجتناب کنند و همچنین از وسایل حفاظت فردی اعم از ماسک و دستکش استفاده نمایند و به محض داشتن علائم به سرعت به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کنند.
یکی از بیماران بستری در بیمارستان نیز گفت: در روز طبیعت به دلیل ساده انگاری و حضور در دورهمی دچار کرونا شدم و هنوز در بیمارستان بستری هستم.
وی ابراز کرد: مردم لطفا ساده انگار نباشند و کرونا را دست کم نگیرند، از حضور در میهمانی و دورهمی خودداری کنند تا به مصیبت های کرونا گرفتار نشوند.

کرونا در کمین است و هنوز دنیا و به تبع آن کشور ما و استان مرکزی نیز از شر این ویروس منحوس رهایی نیافته اند؛ بنابراین برای مقابله با این ویروس و حفظ سلامت خودمان باید به طور جدی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی کوشا باشیم تا ضمن احترام به سلامت خود و خانواده هایمان، نسبت به کادر درمان نیز احساس مسیولیت کرده باشیم.

282087