استاندار زنجان:

مراعات بهداشتی مردم ۵۰ درصدی شد

استاندار زنجان از کاهش 50 درصدی میزان رعایت میزان پروتکلهای بهداشتی خبر دادو گفت: این در حالی است که این میزان در 30 اسفند سال گذشته ۹۵ درصد بوده است این موضوع منجر به تغییر معنادار اغلب شاخص‌ها شده است.

تصویر مراعات بهداشتی مردم ۵۰ درصدی شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، فتح الله حقیقی شبانگاه سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای استان با بیان اینکه عوارض این تغییر رفتارها موجب افزایش شمار بیماران سرپایی، بستری و بدحال شده است، افزود: این مساله با شیوع گسترده موج چهارم بیماری به رنگ قرمز کرونایی چهار شهر استان منتهی شده و شرایط سه شهر دیگر نیز نارنجی است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در ۳۰ اسفند سال گذشته سه شهر استان زنجان آبی و پنج شهر دیگر زرد بود که اکنون این رنگ بندی بطور کامل متفاوت شده است که در این جلسه نیز مصوب شد باید تمامی افراد با کمک هم به افزایش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی کمک کنند.

استاندار زنجان ادامه داد: در صورت عدم تغییر در میزان رعایت پروتکل های بهداشتی استان به میزان ۹۵ درصد، نه تنها رنگ بندی شهرها تغییر نخواهد یافت بلکه بر شمار بیماران سرپایی و بستری ها بیش از گذشته افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به میزان یاد شده باید تمامی دستورالعمل‌ها از قبیل ماسک زدن از سوی تمام شهروندان مورد توجه باشد، اظهار داشت: افراد تست مثبت کرونا نیز باید قواعد اعلام شده از سوی مراکز بهداشتی را رعایت کنند تا از انتقال بیماری به سایر افراد، خانواده و جامعه پیشگیری شود.

استاندار زنجان با اشاره به اعمال محدودیت های کرونایی برای مشاغل ۲، سه و چهار در شهرهای دارای وضعیت نارنجی و قرمز نیز گفت: این مشاغل باید بطور مطلق تعطیل باشند که در غیر اینصورت اقدام قانونی خواهد شد و از طرفی تمامی ترددها از شهرهای قرمز به سایر شهرها ممنوع بوده که این مهم با جدیت رعایت شده و ممنوعیت ترد ۲۲ شب تا سه بامداد نیز رصد می شود که مردم همراه باشند.

وی تاکید کرد: متاسفانه گروه‌های هدف به این مسائل توجه نکردند و در زمان حاضر پیک چهارم با ویروس جهش یافته خودنمایی می کند و به عبارتی دیگر این استان چنین شرایط خاصی را تاکنون تجربه نکرده بود.

حقیقی با بیان اینکه طی بازدید از بیمارستان ها، اماکن اصناف و دستگاه‌های اجرایی موارد تاسف بار از عدم رعایت پروتکل ها مشاهده شد، افزود: با وجود وضعیت حاد کرونایی کنونی برخی ها این بیماری را شوخی تصور می کنند، ماسک استفاده نمی کنند و حتی برای اطمینان بخشی از افراد بی توجه تست سریع گرفته شد متاسفانه مثبت بودند که برخوردهای لازم انجام می شود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه افراد بی توجه اجازه ندارند با جان دیگران بازی کنند، ادامه داد: همین گروه افراد بی‌توجه شمار مبتلایان و حتی بستری بیمارستان های استان را تشکیل می دهند، که در صورت رعایت کامل مشکلات به حداقل می رسید.

حقیقی خاطرنشان کرد: در صورت همکاری و کمک به هم می توان در کوتاهترین زمان ممکن به این بیماری غلبه کرد چرا که در زمان حاضر وضعیت کرونایی حاد زنجان نگران کننده است بطوری که میزان تست های کرونایی از بیش از ۲ هزار نفر بیش از یک‌هزار نفر مثبت هستند.

منبع: ایرنا

282241