دریافت کننده واکسن "جانسون و جانسون" کرونا گرفت

یک مرد ۵۲ ساله آمریکایی حدود یک ماه پس از دریافت واکسن تک دوز جانسون و جانسون به کووید۱۹ مبتلا و در بیمارستان بستری شده است.
تصویر دریافت کننده واکسن "جانسون و جانسون" کرونا گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از دیلی میل، یک مرد اهل نیوجرسی آمریکا با دریافت واکسن کووید ۱۹، به این بیماری مبتلا شده و اکنون در بیمارستان بستری است.

این مرد «فرانسیسکو کوزم» نام دارد و ۵۲ ساله است و واکسن تک دوز جانسون و جانسون را در ۶ مارس دریافت کرده بود.

تخمین زده می‌شود دو هفته پس از دریافت این واکسن، ایمنی در بدن فرد به وجود می‌آید. از سوی دیگر طبق اطلاعات موجود، این مرد توصیه‌های بهداشتی درباره فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت می کرده است.

دختر او در مصاحبه با نیویورک پست گفت: با وجود تمام این موارد پدرم در یکم آوریل بیمار شد. او سرفه می‌کرد، تب و لرز داشت و تمام علائم در او نمایان بود.

او پدرش را به کلینیک برد که در آنجا پس از تست کووید ۱۹ مشخص شد به بیماری مبتلا است. به کوزم دستور داده شد تا ۱۰ روز خود را قرنطینه کند. با این وجود وضعیت این مرد ۵۲ ساله بدتر شد و یک هفته بعد وی برای تنفس با مشکل روبرو شد. در نهایت اورژانس او را بیمارستان منتقل کرد.

وی هم اکنون در شرایط حساسی قرار دارد و در بیمارستان تحت درمان است. دختر این مرد می‌گوید: همسرم، فرزندانم و مادرم همه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

علاوه بر کوزم، اشلی آلن ۳۱ ساله که در ۱۰ مارس واکسن کووید ۱۹ جانسون و جانسون دریافت کرده بود، نیز به کووید ۱۹ مبتلا شده است.

این درحالی است که به گفته کارشناسان هیچیک از واکسن‌های فعلی ۱۰۰ درصد تأثیرگذار نیستند.

281939