در دولت تدبیر و امید انجام شد؛

توسعه زیرساخت های بندری قشم با 1600 میلیارد ریال اعتبار

سال های 1392 تا 1400، سال های توسعه زیرساخت های بندری منطقه آزاد قشم با هدف ارتقای سهم این منطقه از صنایع دریایی به ویژه تجارت حمل و نقل دریایی بوده است و در دو دولت یازدهم و دوازدهم، هفت طرح شاخص در حوزه توسعه اسکله ها و بنادر با صرف اعتباری نزدیک به 1600 میلیارد ریال در این زمینه به اجرا درآمد.

تصویر توسعه زیرساخت های بندری قشم با 1600 میلیارد ریال اعتبار

به گزارش سایت خبری پرسون، معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پروژه توسعه اسکله و لایروبی حوضچه بندر بهمن با اعتباری بالغ بر 1200 میلیارد ریال یکی از شاخص ترین پروژه هایی است که در سال 1393 کلید خورد و امسال به بهره برداری می رسد.

به گفته محرم بهاروند این پروژه شامل یک میلیون مترمکعب لایروبی حوضچه و ساخت عرشه به طول 365 متر (150 متر اسکله 5000 تن، 200 متر اسکله 10000 تن و 15 متر رمپ RoRo) است.
احداث اسکله چند منظوره بندر بهمن، شامل خرید و نصب پانتون اسکله، یکی دیگر از پروژه های مهم در توسعه این بندر استراتژیک جزیره بوده است که بهاروند درباره آن اظهار کرد: احداث این اسکله با صرف اعتباری افزون بر 60 میلیارد ریال در سال 94 شروع شد و در سال 95 به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به بهره برداری، تعمیر و نگه داری اسکله های لافت و پهل، بیان کرد: در این اسکله ها از سال 92 تا 99 مبلغی بالغ بر 200 میلیارد ریال جهت لایروبی، مقاوم سازی و محوطه سازی هزینه شده است.
عملیات بازسازی ترمینال اسکله درگهان که در سال 95 به بهره برداری رسید، یکی دیگر از پروژه های است که بهاروند در مورد آن توضیح داد: این پروژه شامل بازسازی 2 هزار و 200 مترمربع زیربنا و همچنین خرید و تعمیر تاسیسات با اعتبار 40 میلیارد ریال است.

به گفته معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم، در سال 94 تعمیر، مرمت و توسعه اسکله درگهان و خرید و نصب دو عدد پانتون، با صرف اعتباری افزون بر 20 میلیارد ریال انجام شد.

وی در مورد ساماندهی اسکله ذاکری قشم گفت: این پروژه شامل اجرای تاسیسات و محوطه سازی و صرف هزینه 10میلیارد ریال در سال 1394 به بهره برداری رسید و هم اکنون نیز طرح توسعه این اسکله مبتنی بر الگوهای نوین طراحی معماری سبز (کاربری حمل و نقل و پایانه مسافری دریایی) آماده شده است.

ساماندهی اسکله دوحه با صرف اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال شامل ساماندهی ورودی و میدان دوحه، اجرای دیوار کشی و محوطه سازی جهت احداث ساختمان فروش محصولات دریایی، اجرای کانال جمع آوری آب های سطحی، نورپردازی و فضای سبز از دیگر پروژه هایی است که بهاروند در مورد آن سخن گفت.

منبع: خبرانلاین

281893