شبانه روزی شدن خدمات بیمارستان خلیج فارس قشم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد: خدمات بخش اورژانس با هشت تخت و داروخانه بیمارستان خلیج فارس قشم در روستای جی جیان شبانه روزی شد.
تصویر شبانه روزی شدن خدمات بیمارستان خلیج فارس قشم

به گزارش سایت خبری پرسون از هرمزگان، مرتضی شیخ‌زاده عصر یکشنبه در جلسه ستاد کرونا افزود: این مرکز درمانی به دلیل قرارگرفتن در نقطه میانی جزیره قشم از نظر دسترسی همه ساکنان روستانشین، شرایط مناسبی دارد و با فراهم شدن تجهیزات و امکانات کامل، امکان ارایه خدمات در مسیر جاده‌ها و روستاها در دقایق و ساعات اولیه هرنوع حادثه و بیماری را دارد.

وی ادامه داد: با تجهیز بیمارستان خلیج فارس به یک دستگاه آمبولانس و با توجه به فاصله اندک این بیمارستان با فرودگاه، ظرفیت امنیتی و پشتیبانی فرودگاه قشم نیز افزایش یافت.

کاهش ۸۵ درصدی ورود گردشگر به قشم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده و صدور مجوز سفر، ورود گردشگر به جزیره قشم با کاهش ۸۵ درصدی روبرو شده است.

وی افزود: درصد اشغال هتل‌ها و مراکز اقامتی طبق دستوالعمل ستاد ملی کرونای کشور است و بازرسان سازمان منطقه آزاد به همراه شبکه بهداشت و درمان قشم بر این امر نظارت دقیق دارند.

شیخ زاده ادامه داد: هم اکنون ۱۰ تا ۴۰ درصد از خانه‌های بومگردی در حال استفاده است و بسیاری از این مراکز اقامتی به دلیل شیوع ویروس کرونا و نزدیکی محل اقامت به محل زندگی خانواده، داوطلبانه از پذیرش مهمان نوروزی انصراف داده‌اند.

وی اظهار کرد: تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در قشم رعایت می‌شود و در مسیر ورود و خروج جزیره، سایت‌های گردشگری و مجتمع‌های تجاری ازدحام جمعیت وجود ندارد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

279227

مطالب مرتبط