قاسم جان بابایی:

وزارت بهداشت به‌تنهایی توان مقابله با کرونا را ندارد همه مردم باید تلاش کنند

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه سفر یک‌روزه به استان گیلان در پی شیوع موج چهارم کرونا در کشور با اشاره وضعیت رنگ‌بندی استان‌ها در بحران کرونا، اظهار کرد: در خصوص تغییر رنگ‌بندی شهرها، همه مردم باید تلاش کنند زیرا وزارت بهداشت به‌تنهایی توان مقابله با این بیماری را ندارد. وظیفه اصلی وزارت بهداشت در حال حاضر بهبود ظرفیت تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌ها و سیستم اکسیژن‌رسانی برای بیماران کرونایی است
تصویر وزارت بهداشت به‌تنهایی توان مقابله با کرونا را ندارد همه مردم باید تلاش کنند

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، در پی موج چهارم شیوع کرونا در کشور و افزایش بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان گیلان، صبح امروز قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی سفر یک‌روزه به استان گیلان، با حضور در مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت (سانتر کرونا) روند ارائه خدمات درمانی و وضعیت بیماران کووید ۱۹ بستری در این مرکز در برخی از بیمارستان‌های استان را مورد مورد ارزیابی قرار داد.

قاسم جان بابایی در حاشیه این بازدید با اشاره وضعیت رنگ‌بندی استان‌ها در بحران کرونا، اظهار کرد: در خصوص تغییر رنگ‌بندی شهرها، همه مردم باید تلاش کنند زیرا وزارت بهداشت به‌تنهایی توان مقابله با این بیماری را ندارد. وظیفه اصلی وزارت بهداشت در حال حاضر بهبود ظرفیت تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌ها و سیستم اکسیژن‌رسانی برای بیماران کرونایی است.

وی با بیان اینکه برای خروج از وضعیت کنونی، همراهی مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نقش مؤثری دارد، افزود: اکثر کسانی که مبتلا به کووید ۱۹ هستند، یا براثر شرکت در مهمانی‌ها و دیدوبازدیدهای خانوادگی عید بوده یا استفاده مسافران از رستوران‌ها بوده است.

جان بابایی با اشاره به وضعیت قرمز استان گیلان گفت: شرایط گیلان متأسفانه خوب نیست. در حال حاضر نزدیک به نهصد بیمار در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که امیدواریم هر چه زودتر، این روند متوقف شود.

به گفته معاون درمان وزارت بهداشت، مسؤولان حوزه بهداشت و درمان نیز در تلاش هستند تا با افزایش ظرفیت تخت‌ها و تأمین تجهیزات موردنیاز، بتوانند خدمات درمانی مناسب را به مردم ارائه کنند.

وی با ابراز خرسندی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مدیریت بحران کرونا در مراکز درمانی، بیان کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ارائه خدمات درمانی، آمادگی کامل دارد و تمام زیرساخت‌ها را برای کنترل بار کرونا آماده کرده است و از این بابت جای نگرانی نیست.

جان بابایی با تأکید بر اینکه با تعطیلی مشاغل و بستن تالارهای عروسی و رستوران‌ها مشکل حل نمی‌شود، افزود: همان‌طور که در پیک‌های قبلی با مشارکت خوب مردم، توانستیم بحران کرونا را مدیریت کنیم، در حال حاضر نیز همراهی بیش‌ازپیش مردم برای خروج از وضعیت قرمز و شکستن این موج، بسیار حائز اهمیت است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در صورت افزایش بیماران یا مرگ‌ومیرها، توسعه زیرساخت‌ها یا مرگ‌ومیرها، قابل جبران نیست، گفت: با همراهی مردم و رعایت توصیه‌های بهداشتی، بتوانیم هرچه سریع‌تر این روند را در استان گیلان و در سطح کشور معکوس کنیم و شاهد کاهش بیماران بستری و بار بیماری باشیم.

منبع: فارس

281861