مدیرکل اداره وزش و جوانان گیلان توصیه کرد؛

نقش تاثیرگذار ورزش در حفظ شادابی در دوران کرونا

مدیرکل اداره وزش و جوانان گیلان با بیان این که نقش ورزش همگانی در مقطع کنونی در شادابی و نشاط مردم بسیار تاثیرگذار است گفت: از مردم انتظار داریم که بیشتر به امر ورزش بپردازند و با رعایت پروتکل های بهداشتی در مکان های باز و همچنین از طریق فضای مجازی ورزش را دنبال کنند.
تصویر نقش تاثیرگذار ورزش در حفظ شادابی در دوران کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، مریم بخشی روز یکشنبه اظهار داشت: در این دوران با وجود ویروس کرونا و همه گیری آن در سراسر جهان ،حوزه ورزش هم دچار چالش های بسیاری شد و اکثر فعالیت های ورزشی نیز تعطیل و حتی مسابقات المپیک توکیو نیز سال گذشته برگزار نشد.

وی افزود: با این وجود و با توجه به تعطیلی مراکز ورزشی و اماکن ورزشی، هیات ورزشهای همگانی با ارائه طرح های مختلف ورزشی، چالش ها در توسعه ورزش و تشویق مردم به فعالیت جسمانی نقش بسزایی ارائه کرد.

وی با اشاره به لیگ تندرستی، طرح ورزش درخانه، طرح آماده باش و دیگر برنامه های ورزشهای همگانی در مدت بحران کرونا بیان کرد: این بحران برای ورزشهای همگانی فرصتی شد تا با دعوت مردم به ورزش و استفاده از فضای مجازی، بتوانند در ارتقای سلامت جامعه گام موثری بردارند.

وی تصریح کرد: امیدواریم این بیماری که دوباره شیوع یافته، به زودی ریشه کن شود و همچنین با برداشتن موانع موجود و استفاده بیشتر از ظرفیت هیات ورزش های همگانی در استان و شهرستانها، امسال به مراتب برای ورزشهای همگانی و به خصوص گسترش نشاط و سلامتی در جامعه، سال پربارتری نسبت به سال قبل باشد.

بخشی اضافه کرد: البته با توجه به شیوع بیماری کرونا و همچنین مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، ورزش با محدودیت هایی مواجه شده اما تمام تلاش ما این است که طبق مسئولیت مان ورزش را به خانه های مردم ببریم.

وی افزود: همچنین به دلیل تعطیلات برای کاهش بیماری کرونا و اوقات فراغت مناسبی که ایجاد شده، از مردم انتظار داریم که بیشتر به امر ورزش بپردازند و با رعایت پروتکل های بهداشتی در مکان های باز و همچنین از طریق فضای مجازی ورزش را دنبال کنند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان خاطرنشان کرد: به هرحال تمام سعی و هدف ما این است که در شرایط موجود، ورزش یکی از ملزومات خانواده ها در گیلان باشد و همچنین انتظار داریم که مردم نیز برای سلامتی خود و برای پیشگیری از ابتلا به بیماری، بیشتر به امر ورزش بپردازند تا کمتر بیمار شوند.

در استان گیلان با حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار جمعیت ، بیش از ۱۲۰ هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته در دو بخش بانوان و آقایان، در رده های سنی مختلف و در رشته های ورزشی گوناگون رسما به ورزش می پردازند.

منبع: ایرنا

281549