243 متکدی در شهر سنندج جمع آوری شد

مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج گفت: سال گذشته 243 متکدی از سطح شهر جمع‌آوری شدند که از این تعداد 161 نفر مرد و 82 نفر نیز زن بودند.

تصویر 243 متکدی در شهر سنندج جمع آوری شد

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، صلاح‌الدین وکیلی؛ مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج با بیان اینکه یکی از آسیب‌های اجتماعی وجود متکدیان در معابر سطح شهر است که بعضاً موجب نارضایتی شهروندان هم می شود، اظهار داشت: با هدف کاهش پدیده زشت تکدی‌گری در سطح شهر طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان بصورت مستمر اجرا خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته 143 نفر از متکدیان جمع‌آوری شده متعهد به ترک تکدی گری شدند و با توجه به اینکه 8 نفر از متکدیان از شهرها و استان های همجوار بودند با اخذ تعهد کتبی به شهرهای محل سکونتشان انتقال داده شدند.

مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج ادامه داد: 68 نفر از متکدیان به دلیل نداشتن سرپناه در مجتمع اسکان داده شده و 2 نفر از آنان به کمپ های ترک اعتیاد معرفی و 3 نفر دیگر نیز به مراکز درمانی اعزام شدند.

وکیلی با بیان اینکه 19 کودک متکدی هم از سطح شهر در سال گذشته جمع‌آوری شده که با اخذ تعهد تحویل خانواده هایشان داده شدند، یادآور شد: اطلاعات متکدیان جمع‌آوری شده در سامانه آسیب دیدگان اجتماعی بطور کامل ثبت خواهد شد.

وی از همکاری مراجع قضایی، نیروی انتظامی و دستگاه های حمایتی در راستای اجرای طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان تقدیر و تشکر کرد و بیان کرد: امیدواریم با تعامل و همکاری شهروندان بتوانیم در راستای کاهش پدیده زشت تکدی گری در سطح شهر گام برداریم.

281213

مطالب مرتبط