مدیرعامل بیمه سلامت از رونمایی اپلیکیشینی تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از رونمایی اپلیکیشینی با هدف دسترسی مردم به پرونده پزشکی خود تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: مردم می توانند از طریق این اپلیکیشین تمام دستورات دارویی و اقدامات درمانی خود را که پزشک انجام داده است مشاهده کنند.
تصویر مدیرعامل بیمه سلامت از رونمایی اپلیکیشینی تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد مهدی ناصحی در حاشیه سفر به استان کردستان به منظور بررسی نسخه نویسی الکترونیک، یکی از وظایف این سازمان را پشتیبانی از نظام سلامت دانست و افزود: استان کردستان با توجه به ظرفیت بسیار بالای نیروی انسانی در حوزه سلامت، دانشگاه و سایر موسسات ارائه دهنده خدمات سلامت در بخش دولتی، خصوصی، بیمه ها و سایرموسسات حمایتی از وضعیت خوبی در کشور برخوردار است.

وی با بیان اینکه حدود 65 درصد از جمعیت استان کردستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: یک میلیون و 50 نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و به همین دلیل توجه به این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: تاکنون اقدامات ارزشمندی در این استان صورت گرفته است به نحوی که در بحث ارائه خدمت به مردم در بخش دولتی، خصوصی و بیمه ای دو طرح بسیار مهم نسخه نویسی الکترونیک، نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری در حال اجراست که تاکنون نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است.

وی افزود: نسخه نویسی الکترونیک در دنیا و کشورهایی که از نظر سلامت جایگاه خوبی دارند در حال اجرا است. از آنجایی که این پروژه ملی است، زمان مشخصی برای اجرای آن تعیین شده است به همین دلیل از حدود 2 سال گذشته به خصوص از نیمه دوم سال 99 اقدامات جدی در این زمینه صورت گرفته است.

ناصحی گفت: خوشبختانه آحاد ارائه دهندگان خدمت در نظام سلامت کشور و همچنین مردم همکاری خوبی با اجرای این برنامه داشتند. در مدت کوتاه پیشرفت مناسبی داشته‌ایم . مشوق هایی نیز برای ارائه دهندگان خدمت در نظر گرفته شده است و برای مردم نیز در آینده برنامه هایی داریم تا بار هزینه آنان نیز کاهش یابد.

وی بیان کرد: استان کردستان نیز در بحث نسخه نویسی الکترونیک پیشرفت خوبی داشته و از استان‌های موفق کشور است به طوری که حدود 600 موسسه و مطب در بخش خصوصی به سیستم نسخه الکترونیک متصل شده‌اند و اقدامات را به صورت الکترونیک انجام می‌دهند. اجرای برنامه در مراکز دولتی نیز به منظور رفع مشکلات زیرساختی با وجود شیوع بیماری روز به روز در حال پیشرفت است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تا دو ماه آینده دراستان کردستان نیاز به استفاده از دفترچه کاغذی نباشد، گفت: این اقدام علاوه بر کاهش هزینه‌های چاپ دفترچه، مسیر ارائه خدمت را نیز کوتاه‌تر می‌کند و فواید بسیاری در زمینه اقتصاد سلامت دارد.

ناصحی جلوگیری از تداخلات دارویی، مصرف بی رویه دارو، ذخیره دارو در منازل و کاهش تقاضاهای القایی با استفاده از نرم افزارهای هوشمند را از مزایای اجرای نسخه نویسی الکترونیک دانست و گفت: باید توجه داشت که منابع حوزه سلامت سقفی دارد که اگر این مشکلات رفع شود این منابع به مسائل مهمی از جمله پوشش قوی بیمه روستایی و افزایش بسته ارائه خدمت در بیمه همگانی و سایر بخش‌ها می شود که در نهایت کاهش پرداخت از جیب مردم را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ادارات کل استان‌ها و سامانه 1666 پاسخگوی سوالات مردم در زمینه نسخه نویسی هستند، افزود: از تمام جامعه پزشکی به خصوص انجمن ها و مردم در همراهی با اجرای این طرح تشکر می کنم. مسلما مشکلاتی در ابتدای راه وجود دارد که بخش قابل توجهی برطرف شده و بقیه موارد به مرور برطرف خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: از ویژه گی نسخه نویسی الکترونیک این است که در صورت محدود بودن دارو در داروخانه ای، افراد می توانند بقیه داروهای خود را از داروخانه دیگر دریافت کنند. امکانی که از طریق نسخه کاغذی فراهم نیست.

ناصحی با اشاره به استقرار پرونده الکترونیک در کشور گفت: با اتصال سامانه پرونده الکترونیک به نسخه نویسی الکترونیک پزشکان سراسر کشور می‌توانند به راحتی به پرونده بیمار دسترسی داشته باشند.

280955