مدیر عامل پی پال: بیت کوین می تواند به عنوان سلاح اقتصادی چین علیه آمریکا باشد

پیتر تیل مدیر عامل پی پال عاشق بیت کوین است اما وقتی پای چین وسط می آید، از آن متنفر می شود.

تصویر مدیر عامل پی پال: بیت کوین می تواند به عنوان سلاح اقتصادی چین علیه آمریکا باشد

به گزارش سایت خبری پرسون، در یک نشست مجازی برپا شده توسط سازمان ریچارد نیکسون، پیتر تیل توضیح داد که چین می تواند از بیت کوین به عنوان سلاح در یک جنگ غیر قراردادی علیه آمریکا استفاده شود و از این شرایط برای خنثی کردن قدرت دلار سود ببرد.

” اگرچه من طرفدار بیت کوین و کریپتو هستم اما در این نقطه نگران استفاده چین از بیت کوین به عنوان سلاح علیه آمریکا می باشم.

جهان و آمریکا

پیتر تیل افزود بیت کوین بسیاری از پول های فیات به خصوص دلار را تهدید می کند و آمریکا را بر آن می دارد که پیشرفت بیت کوین را وقتی در حال مطالعه چشم انداز وابسته به جغرافیای سیاسی بین المللی است، جدی تر بگیرد .

گرچه هولدرهای بیت کوین تنها گروه هایی نیستند که توسط جامعه کمونیست چینی مورد هجوم قرار خواهند گرفت. بر اساس گفته مدیرعامل پی پال، وجود یورو به تنهایی نیز سلاحی است که چین در دسیسه های خود استفاده می کند تا قدرت آمریکا را از بین برده و بتواند بر جنبه بحرانی اقتصاد کنترل داشته باشد.

” چین دوست ندارد آمریکا ارز مرکزی خود را داشته باشد زیرا این ارز مرکزی اهرم های بسیاری نظیر زنجیره تامین نفت و نظایر آن را در اختیار قرار می دهد. آنها نمی خواهند که Renminbi تبدیل به ارز رایج شود، زیرا شما مجبور می شوید حساب سرمایه خود را باز کنید و همه کاراهایی که آنها دوست ندارند را انجام دهید. من فکر میکنم یورو سلاحی است برای چین علیه دلار.”

DECP رمز ارزی که چین در حال توسعه آن است، به عقیده پیتر تیل نمی تواند در دنیای رمزارز قابل قیاس باشد و تنها به عنوان ابزار سنجش استبداد است.

مسابقه جهانی تکنولوژی به گفته مدیر عامل پی پال

صحبت های تیل همخوانی با میهن پرستی که وی در حمله به چین از خود نشان داد، ندارد. چندین کشور، در حال توسعه ارز دیجیتال خودشان هستند. حتی آمریکا نیز در حال راه اندازی دلار دیجیتال مشابه ارز دیجیتال چینی است.

مدیر عامل پی پال نگران قدرت خلاقیت چین نیست بلکه نگران قدرت کپی کردن آنهاست. او در پاسخ به مایکل پومپئو توضیح داد که چین پیشرفت زیادی در زمینه بلاکچین نداشته است و اگر از لحاظ تکنولوژی هم سطح آمریکا شود، دنیای غرب منافع خود را به عنوان حاکم سیاسی دنیا از دست خواهد داد.

تیل از اینکه سیلیکون ولی چین را به عنوان دشمن ندید ناراحت است. او به اپل اشاره کرد که همکاری اش با چین یک مشکل اساسی است. گوگل و فیس بوک نیز از نظر او دارای مشکل یکسان هستند.

پی پال در بازار گاوی بیت کوین و افزایش پذیرش رمزارز نقش کلیدی را ایفا می کند.

بر اساس گزارش سایت cryptopotato پی پال اخیرا سرویسی را برای خرید، ذخیره و فرآیند پرداخت با رمزارز را برای مشتریان آمریکایی به راه انداخته است با این چشم انداز که در آینده نیازی به پشتیبانی دیگر کشورها نداشته باشد.

خوشبختانه این ترقی بزرگ پذیرش بیت کوین از نظر نهادهای نظارتی به عنوان پشتیبانی ارزدیجیتال چین در سال های پیش رو ، نیست.

منبع: cryptopotato

280953