شنبه ۱۴ فروردین؛ تحلیل تکنیکال ریپل (XRP)

قیمت ارزدیجیتال ریپل در شرف شکستن یک سطح مقاومتی مهم و تبدیل این سطح به یک حمایت می‌باشد. این حرکت می‌تواند بیانگر آغاز یک روند صعودی پر قدرت باشد.
تصویر شنبه ۱۴ فروردین؛ تحلیل تکنیکال ریپل (XRP)

به گزارش سایت خبری پرسون، قیمت ریپل از اواخر ماه نوامبر (آبان) یک الگوی سر و شانه معکوس را تشکیل داده است. این الگو، یک الگوی بازگشتی بوده و بیانگر رشد قیمت در بلندمدت می‌باشد.

این الگو از سه دره تشکیل شده است که یکی از آن‌ها از بقیه پایین‌تر بوده و سایر دره‌ها قسمت شانه این الگو را شامل می‌شوند.

در صورت شکسته شدن خط گردن این الگو در ۰.۶۳$ و تثبیت قیمت بالای این سطح، هدف بعدی ۱.۰۹$ خواهد بود.

قیمت ریپل در حال نزدیک شدن به این سطح بوده اما هنوز بالای این مقاومت بسته نشده است.

چارت ریپل 300x201 - تحلیل تکنیکال ریپل (XRP)؛ شنبه ۱۴ فروردین

از سوی دیگر، از ماه ژانویه (دی) تا کنون، تعداد آدرس‌هایی که از ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون عدد ریپل و از ۱ میلیون تا ۱۰ میلیون از این ارزدیجیتال را نگهداری می‌کنند، به ترتیب ۶.۱۷٪ و ۵.۸۵٪ افزایش یافته است. این موضوع بیانگر این است که سرمایه‌گذاران نسبت به آینده ریپل امیدوار می‌باشند.

چارت ریپل 1 300x146 - تحلیل تکنیکال ریپل (XRP)؛ شنبه ۱۴ فروردین

با این وجود، شاخص MVRV عدد ۱۴٪ را نشان می‌دهد که این موضوع یعنی بسیاری از حساب‌های کاربری که ریپل را نگهداری می‌کنند در سود نبوده و سرمایه‌گذاران آن‌ها تمایل ندارند تا به این زودی‌ها از بازار خارج شده و دارایی‌های خود را به فروش برسانند.

شاخص MVRV یک ماهه نیز علیرغم رشد ۴۵ درصدی قیمت ریپل در همین محدوده نوسان می‌کند.

چارت ریپل 2 300x130 - تحلیل تکنیکال ریپل (XRP)؛ شنبه ۱۴ فروردین

در کل، ریپل آماده تشکیل یک روند صعودی بوده اما تداوم این روند وابسته به حضور پررنگ خریداران بالای سطح مقاومتی ۰.۶۳$ می‌باشد.

اگر قیمت نتواند از مقاومت ۰.۶۳$ عبور کند، آنگاه شاهد ریزش ۱۶ درصدی قیمت تا سطح ۶۱.۸٪ فیبوناچی اصلاحی در ۰.۵۳$ خواهیم بود. در صورت تداوم فشار فروش، هدف بعدی سطح ۵۰٪ فیبوناچی اصلاحی در ۰.۴۶$ خواهد بود.

اگر این سطح حمایتی شکسته شود، اعتبار الگوی سر و شانه معکوس از بین رفته و قیمت آماده ریزش بیشتر می‌شود.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه سایت خبری پرسون نمی‌باشد.

279935