رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا برای ساخت موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: استانداری خراسان جنوبی برای پیشبرد پروژه ساخت موزه در این استان، با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) نیز وارد مذاکره شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سردار سرتیپ بهمن کارگر در دیدار استاندار خراسان جنوبی افزود: قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در برخی استان‌ها پروژه ساخت موزه را به بهترین نحو ممکن پیش برده است.

وی با اشاره به اینکه استانداران، مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان خود هستند اظهار داشت: برای تحقق این موضوع همه دستگاه‌ها و نهادها باید به میدان بیایند و در حوزه ساخت موزه و یادمان‌هایی که موجب ماندگاری و ترویج فرهنگ دفاع مقدس می‌شود، کمک کنند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در استان خراسان جنوبی نیز استاندار باید برای دستگاه‌های مختلف وظیفه تعیین کند، برای مثال شهرداری با توجه به ظرفیتی که دارد می‌تواند اقدامات خوبی را در فضای باز مجموعه انجام دهد.

وی بازدید استاندار از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران همچنین موزه حاج قاسم سلیمانی را پیشنهاد و ادامه داد: به پیشنهاد سردار سلیمانی، موزه‌ای با عنوان پایان داعش ساخته شد که بعد از شهادت ایشان، نام موزه را به موزه حاج قاسم سلیمانی تغییر دادیم.

سردار کارگر گفت: بازدید از موزه دفاع مقدس در تهران موجب ایده گرفتن برای ساخت موزه خراسان جنوبی خواهد شد.


بیشتر بخوانید؛

گیلان جزو ۱۰ استان برتر کشور در حوزه کتاب‌های کیفی دفاع مقدس


وی اظهار داشت: ما معتقدیم از فضای باز موجود باید به بهترین نحو ممکن برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس اقدام کرد برای مثال در همین موزه دفاع مقدس تهران بارها مشاهده شده که استقبال مردم و بازدیدکنندگان از فضای بیرونی موزه به مراتب بیشتر و بهتر از فضای داخلی آن است.

استاندار خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: نمایشگاه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس، می‌تواند موجب حفظ تاریخ و هویت این مرز و بوم شود.

حمید ملانوری خاطرنشان کرد: تمام توفیقاتی که در نظام جمهوری اسلامی داریم به برکت خون شهداست لذا همه دستگاه‌ها باید برای ماندگاری دوران دفاع مقدس تلاش کنند.

وی ضمن تشکر از اقدامات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در زمینه انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید افزود: احداث باغ موزه دفاع مقدس در استان خراسان جنوبی به جهت اهمیتی که دارد جزو پروژه‌های کلان ما محسوب می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر این که ما در استانداری وظیفه اخلاقی داریم تا اقدامات مربوط به ایجاد این موزه را پیگیری کنیم گفت: برای هرچه بهتر ساخته شدن این موزه علاوه بر دستگاه‌های دولتی، به‌ دنبال استفاده از توان بخش‌های خصوصی نیز هستیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر زمین تعیین شده برای احداث موزه، در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان است و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا زمین مربوطه به‌ طور کامل به مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان واگذار شود.

ملانوری گفت: قطعا با برطرف شدن موانع و توافق با مجموعه بنیاد، بحث واگذاری زمین انجام شدنی است و امیدواریم بعد از واگذاری کامل این زمین، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور نیز ما را در ساخت موزه دفاع مقدس کمک کند.

وی افزود: مجموعه استان برای به نتیجه رسیدن این پروژه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

226505