معاون استاندار :

بیمارستان بحران؛ از ابتکارات منحصر به فرد یزدی ها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: ‌ابتکار ساخت این بیمارستان منحصر به یزد بوده و در عین مجزا بودن از ساختمان اصلی و ورودی مجزا، همجوار با یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن می تواند خدمات لازم پزشکی، پرستاری و پشتیبانی را ارائه کرد.
تصویر بیمارستان بحران؛ از ابتکارات منحصر به فرد یزدی ها

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، احمد تر‌حمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار شامگاه امروز در بازدید‌‌ از مراحل ساخت بیمارستان بحران علوم پزشکی یزد بر تسریع در عملیات اجرایی و عمرانی بزرگ‌ترین بیمارستان بحران جنوب شرق کشور تاکید کرد.

ترحمی ضمن تقدیر و تشکر از همه دست‌اندرکاران این پروژه، گفت: باید همه امکانات برای تکمیل و تجهیز این بیمارستان بسیج شود تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری شاهد پایان عملیات عمرانی بیمارستان باشیم.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان ضمن تشریح ویژگی‌های بیمارستان بحران یزد، ‌گفت:‌ بیمارستان بحران یزد با نوسازی کامل و تغییر کاربری بنای قدیمی بیمارستان شهید رهنمون و تجهیز آن ایجاد می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد: ‌ابتکار ساخت این بیمارستان منحصر به یزد و در عین مجزا بودن از ساختمان اصلی و ورودی مجزا، همجوار با یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن می تواند خدمات لازم پزشکی، پرستاری و پشتیبانی را ارائه کرد.

‌ترحمی خاطر نشان کرد: این بیمارستان در مواقع و شرایط بحرانی بلافاصله تخلیه می شود و در اختیار ستاد بحران استان قرار می گیرد و ویژگی های خاص آن، این است که با وجود بیمارستان تخصصی بحران سایر بیمارستان‌ها در مواقع بحران به خدمات تخصصی خود بدون درگیر شدن در موارد بحرانی و اورژانسی ادامه می دهند و از تعطیلی بخش‌های آن همانند آنچه که در بروز ‌و شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاد، جلوگیری می شود.‌

وی افزود: ‌هیچ مشکلی در تامین اعتبار برای تکمیل بیمارستان بحران و خرید تجهیزات این بیمارستان در استان یزد نداریم و با تمام توان این مهم را انجام می دهیم.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان در پایان یاد آور شد: این پروژه مهم قرار بود با بازسازی و مرمت بیمارستان قدیم فرخی در مهر و آبان ۹۹ به بهره‌برداری برسد که پس از تخریب قسمتهایی از آن به‌دلیل فرسودگی و عدم استحکام بنا مقرر شد با نظر تیم فنی عملیات مقاوم سازی پروژه انجام شود که با توجه به حساسیت کار، تمامی ساختمان مقاوم سازی و بخش بزرگی از سقف های قدیمی تخریب شد و اینک این پروژه با استاندارهای فنی و اضافه شدن چند بخش به حول و قوه الهی در پایان اردیبهشت ماه سال جاری آماده تجهیز می‌شود و امیدواریم در خرداد ماه به بهره برداری برسد.

بیمارستان بحران یزد با زیربنای ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع در سه طبقه، دارای ۱۲۰ تخت عمومی، ۲۰ تخت ‌Icu، ‌١۵تخت Icu نوزادان و ۶ اتاق عمل مجهز و استاندارد است، ‌برخوردار از بخش‌های اورژانس سی‌تی اسکن و رادیولوژی مجهز می باشد و قابلیت استفاده از اورژانس هوایی در کم‌ترین زمان ممکن را دارد.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

280910

مطالب مرتبط