گزارش پرسون از آخرین وضعیت کرونا؛

سیاه پوش شدن کردستان/ آمار قربانیان کرونا، فاجعه بار خواهد بود

براساس اظهارنظر متولیان امر موج چهارم کرونا با قدرت و شدت بیشتری کردستان را در بر گرفته است و باعث جان باختن بسیاری از مردم این استان خواهد شد.

تصویر سیاه پوش شدن کردستان/ آمار قربانیان کرونا، فاجعه بار خواهد بود

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بی توجهی مردم به هشدارهای بهداشتی مسئولان و متولیان درمان و بهداشت و از سوی دیگر بی تفاوتی و عادی انگاری کرونا در نزد افکار عمومی، زمینه ورود استان کردستان به مرحله جدید و البته فاجعه باری از کرونا را فراهم آورده است.

روز گذشته طبق گفته های دکتر فرزین رضاعی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تنها در یک روز 451 مبتلا به کرونا در سطح این استان شناسایی شده است که این رقم بی سابقه می باشد.

از سوی دیگر آمارها و رشد تساعدی مبتلایان به کرونا در کردستان نشان می دهد که در روزهای آینده باید منتظر قرمز شدن وضعیت شهرهای بیشتری در این خطه باشیم و بدتر آنکه اگر شیوع کرونا همچنان با این شدت ادامه داشته باشد، کردستان بی شک به رنگ سیاه درخواهد آمد.

دکتر ابراهیم قادری؛ معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این باره به خبرنگار پرسون گفت: آمارها تنها یک چیز را به ما می گویند و آنهم این است که در مرحله پیک کرونا قرار گرفته ایم و در روزهای آینده آمار شهرهای قرمز در کردستان بیشتر و بیشتر خواهد شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: موج چهارم کرونا در کشور و کردستان بسیار شدیدتر و کشنده تر خواهد بود، بنابراین باید گفت که این وضعیت معلول بی توجهی مردم نسبت به رعایت پروتکل های اجتماعی است.

این مقام درمانی تاکید کرد: مسئله دیگری که با آن روبرو هستیم این است که نیمی از بیماران ما به کرونای انگلیسی مبتلا هستند که این موضوع نگرانی ما را دوچندان کرده است.

وی تصریح کرد: این رقم در سقز بسیار بالاتر است و به عینه شاهد شیوع ویروس جهش یافته کرونا در این شهرستان هستیم و در حال حاضر 70 درصد از بیماران کرونایی این شهر به کرونای انگلیسی مبتلا هستند.

اکنون روزانه بیش از 700 تست کرونا از افراد مشکوک به ابتلا به کووید 19 گرفته می شود و به نظر می رسد که رقم این تست باید به 3 برابر برسد تا بتوان اوضاع را بهتر کنترل کرد.

از سوی دیگر ممنوعیت تردد مسافر در مرزهای باشماق در مریوان و مرز سیرانبند در شهر بانه باید تداوم داشته باشد، زیرا تردد هرگونه مسافری از این دو مرز نه تنها زمینه ساز شیوع بیشتر کرونا در کردستان می شود، بلکه نیازمند استقرار تیم های بیشتر پزشکی در این دو نقطه مرزی است که این امر در این شرایط بی شک مقدور نخواهد بود.

آیین مهر ـ استان کردستان

280564