رییس حوزه هنری استان مرکزی خبر داد:

رونمایی از سه جلد کتاب در هفته هنر انقلاب اسلامی

رییس حوزه هنری استان مرکزی از رونمایی از سه جلد کتاب در حوزه ادبیات طی هفته هنر انقلاب اسلامی توسط حوزه هنری استان مرکزی خبر داد.
تصویر رونمایی از سه جلد کتاب در هفته هنر انقلاب اسلامی

به گزارش سایت خبری پرسون مرکزی ، رضا میرزایی در نشست خبری امروز با خبرنگاران، گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی به مناسبت شهادت شهید آوینی در ۲۰ فروردین ماه نامگذاری شده است که در این هفته از ۱۸ لغایت ۲۵ فروردین ماه حوزه هنری به عنوان پرچمدار اصلی هنر انقلاب، برنامه هایی را با رعایت پروتکلهای بهداشتی اجرایی خواهد کرد.

وی افزود: ۱۲ عنوان برنامه در قالب بیش از ۳۰ برنامه توسط حوزه هنری در این هفته اجرایی می شود که بیشتر آنها در فضای مجازی خواهد بود.

رییس حوزه هنری استان مرکزی ادامه داد: تجلیل از ۳۰ هنرمند فعال عرصه انقلاب اسلامی، برگزاری جشنواره عکس با عنوان تصویرگران جهاد، برگزاری نمایشگاه شهری و آثار هنرهای تجسمی، افتتاح رسمی ساختمان جدید حوزه هنری، برگزاری نمایشگاه کاریکاتور در فضای مجازی و پخش کلیپ اسما الحسنی از جمله این برنامه ها بشمار می رود.

وی ساخت و پخش فیلم کوتاه با توجه به شعار سال و تاکید بر شخصیت کربلایی کاظم ساروقی، تهیه ۱۰ فایل تصویری نقالی از زندگی ایشان، برنامه میثاق با شهدا و برگزاری کارگاه عملی هنرهای تجسمی با آثار ۳۰ هنرمند را از دیگر برنامه های حوزه هنری در این هفته عنوان کرد.

میرزایی ابراز کرد: در سال جدید تاکیدات حوزه هنری در کشور و به دنبال آن در استان بر روی ایجاد هم افزایی در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، استفاده از ظرفیت های بومی برای تقویت و پیشرفت صنعت در کشور و انجام یک کار ملی در این زمینه، ایجاد نهضت تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی که تاکید بر تمام دوران انقلاب دارد، بازیابی هویتی مرکز رشد و ارتباط موثر با هنرمندان مومن انقلابی است.

رییس حوزه هنری استان با بیان اینکه حوزه هنری باید روایتگر گذشته، کنشگر حال و پرچمدار انقلاب اسلامی باشد، اظهار کرد: باید در حوزه هنری بحث اندیشه ورزی و اندیشه گانی به صورت جدی مد نظر باشد و نگاه به حوزه به صورت باشگاهی باشد تا بتوانیم از مربی و برگزاری دوره های مدون برای تربیت هنرمند تراز انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

وی در پایان یادآور شد: هنر زبان گویای جامعه است، از اینرو باید زیر ساخت های هنری در استان رشد کند تا شاهد کوچ هنرمندان نباشیم.

وی افزود : ساختمان جدید حوزه هنری استان در سه طبقه اداری و با ۲سالن اختصاصی و یک نگار خانه بزودی توسط مسئولین استان افتتاح خواهد شد.

280548