آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستا در چهارمحال و بختیاری

رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین به مدت یک هفته همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد.

تصویر آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستا در چهارمحال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون از چهار محال و بختیاری، جعفر مردانی افزود: داوطلبان علاقه‌مند به حضور در این رقابت می‌توانند از چهار طریق استفاده از نرم‌افزار موبایلی و نسخه ویندوز قابل نصب بر رایانه با دریافت از سایت وزارت کشور، مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و مراجعه حضوری به بخشداری‌ها ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه داوطلبان تا ۲۲ فروردین مهلت ثبت‌نام دارند، توصیه کرد تا داوطلبان ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند و از تجمع در بخشداری‌ها به سبب خطر شیوع ویروس کرونا بپرهیزند.

مردانی به مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا اشاره کرد و گفت: گواهی عدم سوء‌پیشینه که از تاریخ صدور آن بیشتر از سه ماه نگذشته باشد، اصل شناسنامه و تصویر آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، یک قطعه عکس سه در چهار و اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم و تصویر آن برای مردان از جمله مدارکی است که افراد متقاضی برای ثبت‌نام باید به همراه داشته باشند.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا ۲۰۰ خانوار جمعیت الزامی است و افراد داوطلبان متقاضی برای حضور در انتخابات شورای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار جمعیت نیز باید مدرک تحصیلی معتبر دیپلم و بالاتر داشته باشند.

مردانی با اشاره به وجود ۲۶ بخش در استان چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: انتخابات در ۵۹۸ روستا در استان برگزار می‌شود که از این تعداد ۵۱ روستا دارای شورای پنج نفره و ۵۴۷ روستا دارای شورای سه نفره هستند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی وعشایری همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

280190