رئیس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز:

مردم از تردد غیر ضروری در مکان های پرازدحام خودداری کنند

رئیس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز با اشاره به تغییر وضعیت استان از زرد به نارنجی و قرمز کرونایی و چرخش ویروس جهش یافته، اعلام کرد: مردم از ترددهای غیر ضروری در مکان های عمومی و پرازدحام پرهیز کنند.

تصویر مردم از تردد غیر ضروری در مکان های پرازدحام خودداری کنند

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، دکتر مهرداد بابایی اظهار داشت : ماموریت های روزانه اورژانس البرز از ۵۰ مورد در اسفندماه سال گذشته اکنون به بیش از ۱۰۰ مورد افزایش یافته که حکایت از یک وضعیت دشوار به لحاظ ابتلا به کووید ۱۹ دارد.

وی ادامه داد: موج چهارم کرونا به مراتب سخت تر از موج های قبلی است و انتظار می رود مردم با خودداری از حضور در مکان های پرازدحام و رعایت پروتکل های بهداشتی به سلامتی خود بیندیشند و در مهار این موج مدافعان سلامت را همراهی کنند.

بابایی بیان داشت: با توجه به قرار گرفتن استان البرز در وضعیت قرمز و وجود ویروس جهش یافته کرونا ، همه قشرها باید برای کنترل این ویروس خطرناک پای کار بیایند و رعایت فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک و شستشوی دست ها با مواد ضدعفونی را اولویت قرار دهند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز افزود: تا یک ماه پیش وضعیت کرونا در استان تاحدود زیادی هار شده بود اما خریدهای پایان سال و سفرهای نوروزی ، استان را وارد موج چهارم کرد که قابل پیش بینی بود.

وی ادامه داد: در اوایل اسفندماه سال گذشته میزان مراجعه روزانه افراد مبتلا به کووید ۱۹ به مراکز درمانی استان به زیر یک هزار نفر رسید اما اکنون به بیش از ۲ هزار نفر رسیده است.

رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز گفت : اکنون تمام آمبولانس ها و امکانات این مجموعه برای خدمات رسانی به بیماران کووید۱۹ و سایر بیماران به کار گرفته شده و امیدواریم بتوانیم این شرایط سخت و دشوار را مدیریت کنیم.

شمار مرگ و میر کرونایی طی فاصله زمانی چهاردهم تا صبح ۱۵ فروردین ماه جاری ۱۴ مورد ثبت شد که به گفته سخنگوی دانشگاه ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز طی سه ماه گذشته بی سابقه بوده است.

اکنون حدود ۵۵۰ بیمار بدحال کووید ۱۹ در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون مرگ ۲ هزارو۸۹۹ نفر در البرز را رقم زده است و حدود ۳۵ هزار نفر را به تخت های بستری کشانده است.

حدود ۳۱ هزار تن از مبتلایان به کووید ۱۹ با تلاش پزشکان وپرستان البرزی بهبود پیدا کرده اند.

طی ۲ ماه گذشته مواردی از ابتلابه ویروس جهش یافته انگلیسی در استان البرز ثبت شده است.

منبع: ایرنا

280183