این خوراکی ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می دهد

محققان معتقدند مصرف روزانه یک مشت گردو به کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.

تصویر این خوراکی ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می دهد

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از مدیکال رو، آجیل یک منبع خوب به جای غذا است، فقط آلرژی می‌تواند خوردن آجیل را به یک محدودیت تبدیل کند.

خوردن هر نوع آجیل بدن را مملو از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و چربی های سالم می‌کند. متخصصان تغذیه آجیل را یک میان وعده کامل می‌دانند. به دلیل محتوای بالای چربی، پروتئین و فیبر، همراه با کمبود تقریباً کامل کربوهیدرات ها، مغزها بر نوسانات انسولین تأثیر نمی‌گذارند. این بدان معنی است که استفاده از آنها منجر به افزایش وزن یا دیابت نخواهد شد.

یکی دیگر از مزایای انکارناپذیر این مغز، محتوای بالای اسید‌های چرب امگا ۳ است. این نوع چربی‌های سالم برای مقابله با استرس، التهاب نهفته و حفظ سلامت قلب و عروق خونی ضروری است. محتوای چربی اشباع نشده گردو به ۶۵ درصد می‌رسد که فقط با ماهی و دانه‌های چیا برابری می‌کند.

گردو که از نظر شکلی شبیه مغز است ، تأثیر زیادی در کار این اندام دارد. طبق تحقیقات ، مصرف منظم گردو باعث بهبود عملکرد و تسکین استرس می شود. به دلیل چربی ها، ویتامین های (A ، C ، B1 ، B2 ، B12 ، K ، E ، PP) موجود در آجیل ها و همچنین مواد معدنی مانند آهن در برابر فشار بیش از حد محافظت می‌کند و باعث بهبود گردش خون می شود.

280157