رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین:

خمین تا رسیدن به وضعیت قرمز کرونایی فاصله‌ای ندارد

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: تجمعات کانون انتشار بیماری کرونا است و در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، خمین در وضعیت قرمز رنگ بندی کرونا قرار می‌گیرد.
تصویر خمین تا رسیدن به  وضعیت قرمز کرونایی فاصله‌ای ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، دکتر مجتبی دیده دار روز یکشنبه افزود: برخلاف تذکرات و هشدارهای مستمر، بخش کرونا بیمارستان امام خمینی(ره) در حال پر شدن است.
وی بیان کرد: از کسانی که در ایام عید در کنار هم بودند در خواست می‌شود هریک از علایم بیماری کرونا نظیر سرفه، بدن درد و کوفتگی بدن را داشتند به مراکز ۱۶ ساعته برای انجام آزمایش رایگان تشخیص کرونا مراجعه کنند.


رییس دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: با توجه به اینکه در روزهای پایانی ماه شعبان و افزایش جشن‌های عروسی از زوج‌های جوان درخواست می‌شود مراسم عروسی خود را به بعد موکول کنند و یا جشنی بدون حضور بستگان خود برگزار کنند.
دیده دار گفت: بخش کرونا بیمارستان امام خمینی(ره) در خمین مملو از مراجعه کنندگان است و اگر این شرایط ادامه پیدا کند، شهرستان در وضعیت قرمز قرار می گیرد و اصناف متحمل محدودیت‌های شدیدتری می‌شوند.
وی تاکید کرد: شهروندان از حضور در اجتماعات خانوادگی خودداری کنند و در صورتی که از بستگان آنها دارای علائم کرونا است به مرکز بهداشت شهرستان اطلاع دهند.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین افزود: تاکنون پنج هزار و ۳۸۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در این شهرستان انجام شده و یک‌هزار و ۹۴۲ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند.
دیده دار اضافه کرد: یک‌هزار و ۷۲۵ بیمار کووید ۱۹ در شهرستان بهبود یافته‌اند و از بیمارستان مرخص شدند و ۱۱۹ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.
وی ماندن در خانه، استفاده از ماسک در خارج از منزل، پرهیز از حضور در اماکن پر ازدحام و رعایت موازین بهداشتی را، راهکارهای بهبود وضعیت خمین در رنگ بندی کرونا بیان کرد.
خمین واقع در جنوب استان مرکزی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

280018