نایب قهرمان کشتی المپیک آتن در گفت‌وگو با پرسون:

آقای استاندار، به داد ما برسید/ این آقا با پنبه سر می برد

مسعود مصطفی جوکار قهرمان المپیک آتن این روزها به عنوان نایب رئیس کشتی هیئت کشتی همدان اصلا حال و روز خوشی ندارد و بابت عملکرد رئیس هیئت کشتی این استان انتقادات فراوانی را مطرح می کند.
تصویر آقای استاندار، به داد ما برسید/ این آقا با پنبه سر می برد

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود مصطفی جوکار یکی از چهره‌های مطرح کشتی ایران است که در المپیک ۲۰۰۴ آتن مقام نایب قهرمانی را به دست آورد. او به پشتوانه تجارب ارزنده خود در کشتی و موفقیت‌های متعددی که در این رشته به دست آورد هم اکنون در هیئت کشتی استان همدان به عنوان نایب رئیس فعالیت می کند اما اختلافات اخیر او با رئیس این هیئت یعنی «یاری» باعث شکل‌گیری حاشیه های متعددی شده است.

مسعود مصطفی جوکار در این رابطه به خبرنگار پرسون گفت: یاری قرار بود به کشتی کمک کند اما بعداً متوجه شدیم که سیاس است. بارها اعلام کردم که نمی خواهم با او کار کنم اما خودش به من گفت که اهل کارهای سیاسی نیست. خود من بیش از ۱۰ مرتبه استعفا دادم.

وی افزود: دو ماه پیش هم قرار بود که از مقام خود در هیئت کشتی استان همدان استفاده کند اما من نگذاشتم که برود.

این چهره مطرح کشتی در ادامه عنوان کرد: اخیراً یک مربی بدون هماهنگی ما از استان همدان به اردوی تیم ملی کشتی معرفی شده است. هر کسی که به تیم ملی معرفی می شود باید با هماهنگی ما باشد اما «یاری» تصمیم یک طرفه گرفت و به عبارتی با پنبه سر ما را برید.

جوکار گفت: این آقا در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که من استعفا داده ام در صورتی که این خبر مربوط به شش ماه پیش است.

نایب رئیس هیئت کشتی استان همدان با بیان اینکه یاری مربیان سازنده را از هیئت کشتی استان دور کرده اظهار داشت: آنطور که ما می دانیم او ۵۸۰ میلیون تومان بودجه دریافت کرده است که البته یک ریال آن را نه به هیئت کشتی داده و نه به شهرستان های استان اختصاص داده است؛ این مبلغ به مربیان هم داده نشده است.

جوکار تاکید کرد: در رابطه با این مبلغ «یاری» گزارش کار ارائه نداده است و به نظر من بازرسی و نظارت کل استان باید این موضوع را رصد کنند و ببینند هزینه‌ها کجا رفته است.

وی ادامه داد: ۱۰ شهرستان استان همدان ۱ ریال هم از این مبلغ دریافت نکرده اند، هیچ اعزامی وجود نداشته و در اردوهای برگزار شده هم تنها یک ناهار مختصر به شرکت کنندگان داده اند.

مقام مسئول در هیئت کشتی استان همدان بیان داشت: من یاری را به رسمیت نمی شناسم. او حتی برای کاندید شدن هم ثبت نام نکرده است.

جوکار تصریح کرد: خود یاری بارها گفته است که من را به هیئت آورده اند. یعنی در واقع خودش نمی خواسته است. حرف من الان این است که اگر شما را آورده اند به این معنا است که باید کار کنید.

نایب قهرمان سابق المپیک افزود: آقای استاندارد تقاضا می کنم که به این مسئله ورود کنید. هیئت کشتی استان همدان یک حسابرسی میخواهد.

جوکار با بیان اینکه نه استعفا داده‌ام و نه اینکه خواهم داد در ادامه گفت: اگر قرار باشد کسی از هیئت کشتی استان همدان برود آقای یاری است. بزرگان کشتی و همدان را به سخره گرفته و دهن کجی محض به این بزرگان کرده است. افراد زیادی هستند که در کشتی همدان استخوان خرد کرده اند اما از سوی یاری با تمسخر مواجه شده‌اند.

جوکار با یادآوری مجدد این موضوع که بدون هماهنگی یک مربی برای تیم ملی معرفی کرده است گفت: کار فنی حوزه ایشان نیست اما به راحتی در امور فنی دخالت می‌کند. تا امروز هم ما باعث شدیم که او در هیئت کشتی همدان باقی بماند.

وی خاطر نشان کرد: پیش از اینکه به عنوان رئیس هیئت کشتی استان همدان منصوب شود مدیر غار‌علیصدر بود اما او را کنار گذاشتند. این آقا قرار بود با خودش پول به هیئت کشتی بیاورد اما نتوانست. یاری به قول معروف همه را دور زده است چون از اول هم قرار بود هر کسی کار خودش را انجام بدهد اما ایشان سیاسی بازی راه انداخت و به راحتی در کار فنی دخالت کرد.

نایب رئیس هیئت کشتی استان همدان یادآور شد: خواهش من این است که یک پست به او بدهند تا بالاخره از کشتی برود. فردی بسیار خودرای است که با شخصیت ما بازی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه یاری در انتخابات ریاست هیئت کشتی استان همدان شرکت نکرده بود افزود: ماجرا از این قرار است که او با ترس و لرز به اینجا آمد تا به یک عده در همدان اثبات کند که من هیچ مشکلی ندارم و می توانم رئیس هیئت کشتی این استان هم بشوم. این اتفاق پس از کنار گذاشته شدن از سمت مدیریت غار علیصدر همدان افتاد.

نایب قهرمان المپیک آتن در پایان گفت: این حرف‌ها صحبت من نیست و بسیاری پیگیر این موضوع هستند و از من در رابطه با وضعیت یاری سوال می کنند. من هم واقعاً جوابی ندارم به آنها بدهم. تنها چیزی که باقی می ماند این است که بگویم آقای استاندار! به فریاد ما برسید.

279684