کشتی همدان با برنامه ریزی جدیدی پوست اندازی می‌کند

صدای سوت مسابقات بعد از حدود یکسال از گذشت خیمه سنگین ویروس کرونا بر این ورزش در خانه کشتی همدان با قالب جدیدی به صدا درآمد.

به گزارش سایت خبری پرسون، بعد از گذشت حدود یکسال از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کشتی در سراسر کشور مسابقاتی را تحت عنوان انتخابی نوجوانان و جوانان استان در راستای اعزام به مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار و نفرات برتر نیز اعلام شدند.

اما برگزاری مسابقات و اردوی این دو رده سنی برای اولین دوره پس از گذشت ۱۸ ماه از مدیریت جدید هیئت استان بدون حضور سرمربیان برگزار شد که مدیریت این دوره از اردوها را تورج ظفری مربی اسبق تیم ملی در رده های سنی مختلف و مسعود مصطفی جوکار مربی تیم ملی جوانان، امید و بزرگسالان را برعهده داشتند که با نظم و برنامه ای جدید شروعی متفاوت در راستای شکوفایی استعداد های کشتی همدان و نزدیک شدن به دوران اوج این استان را داشتند.

ظفری که از مربیان مطرح کشتی استان همدان و کشور می‌باشد در کارنامه مربی‌گری خود در سطح استان قهرمانان بزرگی را در مسابقات جهان و آسیا، ملی‌ و بین‌المللی با جامعه ورزش تحویل داده است، ظفری در خارج از استان حدود ۲۰ سال مربی تیم های ملی در رده‌های سنی مختلف بوده است.
اما مسعود مصطفی جوکار دیگر مربی استان همدان نیز از مربیان مطرح و ارشد تیم ملی حدود ۱۰ سال مربی‌گری در رده های سنی مختلف را در کارنامه خود به یدک می‌کشد و در آخرین میدان پیش از کرونا مربی تیم ملی کشتی بزرگسالان ایران در مسابقات جهانی و آسیایی بوده است.

ظفری با ارزیابی و زیر نظر داشتن کشتی‌گیران نوجوانان و جوانان نیاز مبرم کشتی‌گیران را به مسائل فنی اولیت برنامه های کاری خود قرار می‌دهد و به فنی بودن کشتی‌گیر معتقد است، مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد ایران اردوهای آموزش فن را در راس کار خود می‌داند.

در ادامه مسعود مصطفی جوکار که در کنار مربی‌‌‌گری‌ تیم ملی از مربیان سازنده کشتی استان همدان می‌باشد رفع اشکال و نواقص، تاکتیک پذیری و مرور فن با کیفیت بالای کشتی‌گیران را در برنامه اصلی خود می‌داند و برنامه کوتاه مدت کشتی استان را موفقیت در مسابقات انتخابی تیم ملی نوجوانان و جوانان عنوان می‌کند.

جوکار شرط رهایی از فاصله گرفتن دوران وفور کشتی استان را منوط به حضور بزرگانی ازجمله تورج ظفری، محمد نظری، غلام موذن، علیرضا مخزنی و دیگر بزرگان در کنار کشتی و تلاش شبانه روزی و پر انرژی ۴ الی ۵ساله را می‌داند و معتقد است با عدم اجازه ورود حاشیه به کشتی استان می‌توانیم به روز‌های اوج دهه ۸۰ برسیم.

اما در قالب جدید برنامه ریزی های مدون هیئت استان سرمربیان پیشین ‌کشتی استان که متشکل از قهرمانان بزرگ استان بودند در کنار تیم برای بهره بردن از علم‌شان حضورخواهند داشت.

اما اگر بزرگان و دوستداران کشتی استان خواهان پیشرفت کشتی در دیار قهرمانان جهان و المپیک هستند باید خیلی سخت‌گیر‌تر از قبل عمل کنند و همچنین برنامه‌ریزی جدید کشتی استان را بصورت ویژه حمایت کنند.

مصطفی ساجدی‌فر

246439