مه غلیظ دید افقی رانندگان را در آزادراه‌های زنجان کاهش داد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از ورود مه غلیظ و کاهش دید افقی رانندگان در آزادراه‌های زنجان - قزوین، زنجان - تبریز و جاده‌های دیگر استان خبر داد.

تصویر مه غلیظ دید افقی رانندگان را در آزادراه‌های زنجان کاهش داد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، جواد یوسفی افزود: علاوه بر آزادراه‌های استان زنجان جاده‌های ترانزیت زنجان به قزوین، زنجان - میانه و زنجان - بیجار، خدابنده به همدان و دندی به تخت سلیمان نیز پوشیده از مه غلیظ است.

وی تاکید کرد: در جاده‌های زنجان - طارم، زنجان -دندی، زنجان - سلطانیه، زنجان - تهم - چورزق و سلطانیه به خدابنده موجب کاهش دید افقی رانندگان شده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: ضرورت دارد رانندگان برای تردد از این مسیرها از چراغ‌های مه‌شکن استفاده کنند.
یوسفی، از همه رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان زنجان خواست، از سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عجله در ادامه مسیر پرهیز کنند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر تردد در دیگر جاده‌های استان به صورت عادی و روان جریان دارد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در حال حاضر اکیپ راهداری در ۳۰ گردنه کوهستانی و صعب العبور و مجتمع‌های بین‌راهی این استان به طور شبانه‌روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند.
یوسفی اظهار داشت: رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.
۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه ترددشمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه‌های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

منبع: ایرنا

290935

مطالب مرتبط