مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

احیای تالاب گاوخونی از سه منبع آبی امکانپذیر است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تأمین آب تالاب از سه منبع رودخانه زاینده رود، رودخانه زرچشمه کوه‌های جنوبی شهرضا و حق آبه‌های رودخانه از سوی دشت اسفنداران امکانپذیر است.

به گزارش سایت خبری پرسون، منصور شیشه فروش در روز جهانی تالاب اظهار داشت: منابع طبیعی استان اصفهان باید در اجرای طرح‌های ساماندهی آب‌های سطحی نسبت به حق آبه تالاب از رودخانه زرچشمه توجه داشته باشد برای احیای این تالاب باید از هر سه منبع استفاده شود.

وی با بیان اینکه وضعیت زاینده رود مناسب نیست، تصریح کرد: آبرسانی با تانکر به ۱۶۹ روستای استان اصفهان بیانگر شکننده بودن شرایط است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعدیل بندهای محور زاینده رود خبر داد و تصریح کرد: ساماندهی ۸۰ کیلومتر محور رودخانه زاینده رود از جمله اقدامات صورت گرفته برای آبرسانی سریع‌تر به تالاب گاوخونی است.

وی با بیان اینکه جلوگیری از بارگذاری‌های جدید در منطقه باید مورد توجه باشد، ادامه داد: بر اساس آمایش سرزمین باید مشخص شود هر یک از شهرستان‌ها چه بارگذاری را در منطقه دارند.

شیشه فروش با بیان اینکه مطالعات پژوهشی تالاب گاوخونی باید در محیط زیست مورد توجه باشد، ادامه داد: باید سازمان محیط زیست احیای تالاب گاوخونی را همانند احیای دریاچه ارومیه را مورد توجه قرار دهد.

شیشه فروش اظهار داشت: در حال حاضر ۷۵ درصد از استان اصفهان در شرایط خشک به سر می‌برد، این در حالی است که میزان بارندگی‌ها در استان نیز رو به کاهش است.

230881