راه‌اندازی سامانه هوشمند تفکیک پسماند از مبدا در گیلان

مسئول فنی مجموعه داده کاوان کندو استان گیلان با اشاره به راه‌اندازی «سامانه هوشمند تفکیک از مبدا» گفت: هدف ما از توسعه اپلیکیشن «دوباره» ایجاد دو متغیر امکان و انگیزه برای شهروندان جهت اجرای فرایند تفکیک از مبدا است.
تصویر راه‌اندازی سامانه هوشمند تفکیک پسماند از مبدا در گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، امید بینا مسئول فنی «مجموعه داده کاوان کندو» استان گیلان گفت: در الگوی استارت آپ ناب چرخه‌ای به نام «بساز بسنج و بیاموز» داریم که در عرضه mvp سریع‌تر راه برای پیمون این چرخه است.


بینا مطرح کرد: ما در استارت آپ دوباره تصمیم گرفتیم با ارائه mvp به کاربران آماده و پیش رو در «تفکیک از مبدا» این چرخه را طی کنیم؛ mvp به نسخه اولیه یک محصول گفته می‌شود که حداقل ویژگی لازم و کافی برای ارائه به مشتریان داشته باشد و هدف از ارائه آن مشاهده بازخورد‌های مشتری و رفع ایرادات احتمالی است.

مسئول فنی مجموعه داده کاوان کندو استان گیلان تصریح کرد: ما پس از دو مرحله تحقیقات بازار و شناسایی ۵۷۰۰ هزار واحد مشارکت کننده در طرح ملودی که اصلی‌ترین طرح بازیافتی شهرداری رشت بود کاربران آماده دریافت mvp را شناسایی کردیم سپس ۳ هزار واحد را به عنوان جامعه هدف در نظر گرفتیم.


وی افزود: هر کسب و کار نوپا و استارت آپی که محصول جدیدی را برای اولین بار در بازار ارائه می‌دهد نیاز دارد تا با یک مدل ابتدایی با حداقل امکانات شروع کند کاری که اینستاگرام، گوگل، فیس بوک، اسنپ چت، اسپاتی فای، دراپ باکس، در ابتدای شروع کار خود انجام دادند.


بینا اظهار داشت: هدف ما از توسعه اپلیکیشن دوباره ایجاد دو متغیر امکان و انگیزه برای شهروندان جهت اجرای فرایند تفکیک از مبدا است. پس در مرحله اول این هدف را به ساده‌ترین شکل ممکن اجرا می‌کنیم در کمپین خانه سبز شهروندان می‌توانند پس از تفکیک درخواست گردآوری را ثبت کنند و پسماند خود را در قبال دریافت ماسک به ارزش میزان واقعی میزان پسماند تحویل دهند.


مسئول فنی مجموعه داده کاوان کندو استان گیلان بیان کرد: استارت آپ دوباره در کمپین خانه سبز از شهروندان پیشرو در تفکیک مبدا با اهدای پلاک‌های ویژه خانه سبز تقدیر می‌کند. ثمن‌های محیط زیستی به عنوان سفیران دوباره با مراجعه به واحد‌های هدف پس از نصب پلاک‌های خانه سبز اپلیکیشن دوباره و کمپین خانه سبز را به آن‌ها معرفی کرده و نحوه مشارکت در آن را به آن‌ها آموزش می‌دهند.


وی افزود: کاربران می توانند با استفاده از اپلیکیشن «دوباره» درخواست تحویل پسماند را در هر زمان و هر مکان ثبت کنند تا گردآوران ما برای جمع آوری مراجعه کنند پس از تحویل پسماند کیف پول کاربران شارژ شده و می‌توانند در قبال آن بسته ماسک دریافت کنند ما همین طور برای مشارکت کنندگان کمپین خانه سبز که دعوت منحصر به فرد اختصاص می‌دهیم که با اشتراک گذاری آن معادل سه درصد ارزش تراکنش‌های پسماند کاربر دعوت شده را دریافت خواهند کرد آنان می‌توانند این اعتبار را صرف امور خیریه و فعالیت‌های زیست محیطی دلخواه‌شان کنند.


بینا در خاتمه تاکید کرد: هم چنین تیم حقوقی دوباره پیگیر تصویب معافیت خانه‌های سبز از پرداخت عوارض سالیانه پسماند شهرداری رشت است.

منبع: دانشجو

279218