استاندار مرکزی:

آمار فوتی کرونا در استان مرکزی ۸۰ درصد کاهش دارد

استاندار مرکزی گفت: آمار فوتی‌بیماران کرونایی در هفته نخست فروردین ماه جاری نسبت به آخرین هفته اسفندماه سال گذشته ۸۰ درصد کاهش دارد اما این مهم به معنای پایان کرونا نیست و پروتکل‌های بهداشتی باید با جدیت رعایت شود.

تصویر آمار فوتی کرونا در استان مرکزی ۸۰ درصد کاهش دارد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، سید علی آقا زاده روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا در استان مرکزی افزود: آمارها بیانگر آن است که شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ها و مراجعان سرپایی به مراکز درمانی استان مرکزی در این مدت افزایش داشته و تنها فوتی های بیماران کووید ۱۹ در این استان کمتر شده و نباید از حرکت خزنده کویید۱۹ که با توجه به دید و بازدیدها و سفرهای نوروزی رو به افزایش دارد؛ غافل بود.

وی ادامه داد: استان مرکزی در زمینه بستری بیماران کووید ۱۹ رتبه سیزدهم و آمار فوتی‌ها رتبه ۲۹ را در سطح کشور به خود اختصاص داده وباید مراقبت‌های بهداشتی و ضوابط ستاد کرونا با حساسیت دنبال شود تا روز به روز این رتبه‌ها بهبود یابد.

استاندار مرکزی گفت: امیدمی‌رود که با همکاری و انسجام مردم و مسئولان کشور و استان مرکزی مسئله کرونا در نیمه نخست امسال مدیریت شود و بتوان محدودیت‌ها در زمینه اقتصادی و تولیدی را کنار گذاشت.

آقازاده، میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور را بر اساس آخرین ارزیابی‌ها ۵۸ درصد عنوان کرد و بدون ذکر آمار استان مرکزی در این شاخص افزود: استان مرکزی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی رتبه بهتری نسبت به متوسط کشوری داشته و این مهم با همکاری مردم محقق شده‌ است.

وی ادامه داد: طرح شهید سلیمانی از جمله مداخله‌ها و برنامه‌های موفق درکشور و استان مرکزی بوده و این طرح نقش مهمی در کاهش پیک بیماری کرونا داشته‌ است.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری وجود برخی مشکلات در زمینه توزیع مرغ در بعضی شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: با تدابیر پیش‌بینی شده در استان امید می‌رود که این معضل ظرف هفته جاری مدیریت شود.

آقازاده گفت: سفرهای نوروزی در استان مرکزی با وجود توصیه‌ها انجام شده در سال جاری نسبت به سال گذشته یک و نیم برابر افزایش آمار سفر صورت گرفته و این استان روز گذشته سومین استان پرتردد کشور بوده‌ است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» یادآور شد: استان مرکزی یکی از قطب‌های مهم صنعت کشور است و این شعار در سال‌جاری باید در پایتخت صنعت کشور با راهبردهای عملیاتی به گونه‌ای در دستور کار باشد که برای سایر مناطق الگو شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: این استان سال گذشته با وجود جنگ اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ملت کشور و فشارها در زمینه تحقق شعار جهش تولید کارنامه قابل قبولی داشت و این مهم در سال جاری با برنامه‌های هدفمند اقتصادی و همگرایی موثر بخش‌های مختلف با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

آقازاده با یادآوری تصویب ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ به ۲۲ در ایام تعطیلات نوروزی، گفت: این مصوبه در بیست و پنجمین نشست ستاد مدیریت کرونا در استان مرکزی تصویب شد و از ۲۶ اسفندماه پارسال به اجرا گذاشته شده و وسایل نقلیه‌ای که از این تاریخ تا کنون در ساعات اشاره شده اعمال قانون شده‌اند، جرایم آن‌ها اصلاح می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی درکشور ۵۸ درصد بوده‌ و متاسفانه با تاکید ویژه ستاد کرونا فراگیری استفاده از ماسک در استان نیز کاهش داشته است.

«بهروز اکرمی» افزود: می‌طلبد که برای کاهش آمار کرونا در استان مرکزی استفاده از ماسک در شهرستان‌های استان جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: آمار بیماران کرونای مثبت در استان مرکزی در هفته نخست فروردین ماه نسبت به هفته چهارم اسفندماه ۲۸ درصد و بستری نیز ۴۸ درصد افزایش یافته‌است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات شانس ابتلا به ویروس کرونا در رستوران‌ها بیشتر از سایر اماکن است و می‌طلبد که برای مقابله با این بیماری، نظارت بر خدمات رستوران‌ها توسط اتحادیه مروبطه و دانشگاه علوم پزشکی به صورت ویژه دنبال شود.

اکرمی یادآورشد: وضعیت شهرستان خمین از یک ماه قبل در جدول رنگ‌بندی کرونا وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی نارنجی بوده و می‌طلبد که تمهیدات لازم برای رفع این مشکل در شهرستان اندیشیده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: شمار بیماران کرونا مثبت استان در هفته چهارم اسفندماه سال گذشته ۶۶۰ نفر بود که مجموع این آمار در هفته نخست فروردین ماه امسال به ۷۹۱ نفر رسیده‌است.

دکتر «علی علیمحمدی» افزود: ۹۶ بیمار کرونایی هفته نخست فروردین ماه امسال در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان مرکزی بستری شدند درحالی که شمار بستری‌ها در هفته چهارم اسفند ماه پارسال ۶۵ نفر بود.

وی شمار بیمارانی که خدمات سرپایی درمان کووید ۱۹ در هفته نخست فروردین ماه امسال دریافت کردند را ۶۹۵ نفر عنوان کرد و ادامه داد: تعداد مراجعان سرپایی کرونا استان در هفته چهارم اسفندماه سال گذشته ۵۹۵ نفر بوده‌است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سه بیمار کرونایی در هفته نخست امسال جان خود را از دست دادند درحالیکه شمار قربانیان این بیماری در هفته چهارم اسفندماه سال گذشته ۱۸ نفر گزارش شده است.

دکتر علیمحمدی خاطرنشان کرد: ۳۹ هزار و ۲۳۹ مورد تست سریع کرونا تاکنون در استان مرکزی انجام شده که ۲ هزار و ۹۵۶ مورد آن‌ مثبت بوده است.

فرماندار شهرستان اراک نیز در این نشست گفت: یک هزار و ۴۵۷ مورد بازرسی با آغاز طرح نوروزی از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا ششم فروردین ماه امسال با مشارکت گروه‌های بهداشتی از مطب‌ها، آرامستان‌ها، مراکز تخصصی و روزبازارهای این شهرستان انجام شده‌ است.

«حسین بختیاری» افزود: در این مدت ۱۰۰ اخطار در این بازرسی‌ها داده شده و سه واحد متخلف نیز مهر و موم شده‌اند و ۴۴ مورد ارجاع به دستگاه قضایی نیز صورت گرفته است.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۳۶ خودرو با اعمال محدودیت تردد خودروهای پلاک خوزستان به استان، جریمه پنج میلیون ریالی شده و ۹۷ خودرو نیز بازگردانده شده‌اند.

سرهنگ «علی‌اصغر یوسفی» افزود: با تصویب کاهش ساعت محدودیت‌های شبانه از ۲۱ به ۲۲ در استان مرکزی، از اعمال قانون خودروها در این ساعت خودداری شده‌است.

وی ادامه داد: ۲۹۵ خودروی غیر بومی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ششم فروردین ماه امسال در شهرستان خمین به صورت دستی اعمال قانون شدند.

ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ شیوع یافت و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین مناطقی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد و به دنبال آن محدودیت‌هایی در زمینه فعالیت اصناف در نظر گرفته شد.

279068