صادرات استان البرز 112 درصد صعود کرد

شاهمرادی گفت: در حوزه اشتغال پایدار و ایجاد شغل جدید نیز افزوده شدن 17 هزار نفر بیمه اجباری نیز که حاکی از ایجاد شغل بوده افتخار دیگری است که به رغم اینکه بسیاری از صنوف به دلیل بیماری کرونا شغل های خود را از دست دادند، محقق شد.
تصویر صادرات استان البرز 112 درصد صعود کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، جهانگیر شاهمرادی با بیان این مطلب در نخستین جلسه سال 1400 که با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار، فرمانداران شهرستان های استان و همچنین مدیران کل دستگاه های اجرایی استان که به ریاست استاندار البرز و با هدف سیاستگذاری شعار سال "تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها" در راستای تبیین بیانات مقام معظم رهبری در سال شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: این افزایش رشد در حالی محقق شد که میزان آن در سال 98 ، 422 میلیون دلار و 10 ماهه سال 99 به 895 میلیون صادرات دست یافت که بیانگر رشد 70 درصدی در حوزه صادرات کالا است.

وی افزود: در حوزه اشتغال پایدار و ایجاد شغل جدید نیز افزوده شدن 17 هزار نفر بیمه اجباری نیز که حاکی از ایجاد شغل بوده افتخار دیگری است که به رغم اینکه بسیاری از صنوف به دلیل بیماری کرونا شغل های خود را از دست دادند، محقق شد.

شاهمرادی سهم اشتغال در حوزه تولید کشاورزی را تا پایان زمستان 98 ، 3 درصد اعلام کرد که این میزان در سال 99 به 4.7 درصد رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز از جمله مشکلات موجود در حوزه اصناف را مربوط به نرخ و میزان تسهیلات بانکی عنوان کرد و گفت: متاسفانه پایین بودن میزان تسهیلات بانکی و همچنین نرخ سود بانکی موجب شد استقبال مناسبی از سوی اصناف برای دریافت تسهیلات صورت نگیرد در این راستا باید در سال جاری در راستای حمایت و پشتیبانی عملیاتی از اصناف که در ایام کرونا در جهت حفظ سلامتی مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکردند حمایت لازم صورت گرفته و نسبت به احیای مجدد اصناف برنامه های حمایتی مناسبی در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: در سایه اتخاذ تدابیر مناسب و همچنین حمایت ها و پیگیر های مجدانه استاندار البرز اتفاقات بسیار خوبی در حوزه اقتصادی استان رقم خورد که امید می رود در سال جدید نیز با تداوم اقدامات و برنامه ها شاهد تحولات چشمگیری در حوزه اقتصادی استان باشیم.

به گفته وی تهیه و تدوین بسته‌های حمایتی و پشتیبانی از تولید نیازمند اتخاذ تدابیر مناسب، رفع موانع موجود در صدور مجوزها، رفع مشکلات قوانین دست و پاگیر و همکاری و همراهی مسئولان ذیربط و تغییر نگرش به حوزه تولید است که امید می رود در سال جاری به منصه ظهور و بروز برسد.

278743