مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت؛

تغذیه نوروزی را جدی بگیرید / خطر چاقی و کرونا

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، نسبت به افزایش وزن در ایام نوروز و احتمال ابتلا به کرونا در افراد چاق هشدار داد.
تصویر تغذیه نوروزی را جدی بگیرید / خطر چاقی و کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون، زهرا عبداللهی بر ضرورت رعایت رژیم مناسب غذایی در تعطیلات نوروزی تاکید کرد و گفت: اضافه وزن و چاقی، یکی از عوارض تغییر برنامه غذایی در ایام نوروز است.

وی با عنوان این مطلب که احتمال ابتلای افراد چاق به کرونا بیشتر است، افزود: بنابراین با رعایت نکاتی در تغذیه خود در این ایام می‌توانید از بروز اضافه وزن و چاقی پیشگیری کنید.

عبداللهی ادامه داد: مواد غذایی شیرین و پر چرب زمینه ساز اضافه وزن و چاقی و به تبع آن افزایش احتمال ابتلاء به کرونا، دیابت، پر فشاری خون، چربی خون بالا، کبد چرب می‌شوند و خود این بیماری‌ها خطر ابتلاء و مرگ ناشی از کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد.

وی اضافه کرد: به جای مصرف تنقلات و مواد غذایی با نمک و چربی و قند بالا از مواد غذایی با نمک و قند و چربی کمتر استفاده کنیم تا این دوران همه گیری را با سلامتی پشت سر بگذاریم.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ادامه داد: توصیه می‌شود برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی که عامل خطر ابتلاء به کرونا است به جای شیرینی یا شکلات یک عدد میوه مصرف کنید.

وی افزود: چاقی عامل خطر مهم ابتلاء به کرونا محسوب می‌شود. مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در افراد چاق بیشتر است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اضافه کرد: کم آبی ریسک ابتلاء به کرونا را افزایش می‌دهد، بنابراین روزی ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید.

منبع: مهر

278662