رئیس اداره صنعت؛ معدن و تجارت محلات:

۱۷میلیون و ۷۶۷هزار دلار صادرات غیر نفتی انجام شده است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: ۱۷ میلیون و ۷۶۷ هزار دلار کالای غیر نفتی سال گذشته از این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

تصویر ۱۷میلیون و ۷۶۷هزار دلار صادرات غیر نفتی انجام شده است

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، رضا ملکی روز دوشنبه افزود: محموله های صادراتی این شهرستان به کشورهای ارمنستان؛ افغانستان؛ عراق؛ هند؛ ترکبه؛ تایوان؛ ویتنام؛ رومانی و تاجیکستان فرستاده شده است.

وی اظهار داشت: ۸۰۷ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی به ارزش ۱۱۴ هزار دلار بخشی از صادرات این شهرستان را تشکیل می‌دهد.

وی بیان کرد همچنین پارسال ۱۱ میلیون دلار گل و گیاهان زینتی به شکل غیرمستقیم و از طریق بازارچه‌های محلی و ۸۰۰ هزار بسته بید قرمز به ارزش چهار میلیون دلار نیز از این شهرستان صادر شد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات اظهار داشت: پنج هزار و ۳۳۶ تن دوده صنعتی نیز با ارزش ۲ میلیون و ۲۹۴ هزار دلار به شکل مستقیم از این شهرستان به خارج کشور صادر شد.
ملکی گفت: ۲۴۰ هزار دلار عایق رطوبتی و ۲۲۳ هزار دلار پارافین نیز از محلات به کشورهای هدف صادر شده که رقم قابل ملاحظه‌ای است.

وی ادامه داد: پنج هزار متر انواع سنگ بریده ساختمانی به ارزش ۸۵ هزار دلار نیز از سوی واحدهای صنعتی توانمند این شهرستان صادر شد.
ملکی با بیان اینکه این میزان صادرات با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا انجام شده، بیان کرد: محلات بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات با بیان اینکه این شهرستان قطب اصلی پرورش ماهیان زینتی در کشور است، افزود: محلات رتبه نخست در تنوع گونه‌های ماهیان زینتی و رتبه دوم تولید این نوع ماهیان را در کشور دارد.
شهرستان محلات با ۵۵ هزار نفر جمعیت از توابع استان مرکزی است که در فاصله ۱۰۵ کیلومتری اراک واقع شده و قطب تولید سنگ نما، ماهی و گل و گیاه زینتی کشور محسوب می‌شود.

278514