احتمال خطا در تست های کرونا/ با تکیه بر تست منفی در دورهمی ها شرکت نکنید

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه برخی تست‌های کرونا خطا دارند گفت: افراد نباید با تکیه بر تست منفی کرونا در دورهمی‌ها حضور یابند.
تصویر احتمال خطا در تست های کرونا/ با تکیه بر تست منفی در دورهمی ها شرکت نکنید

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، آبتین حیدرزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 285 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ابراز داشت: ‌55 بیمار در 24 ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند و 60 نفر نیز به دلیل وخامت حالشان در ICU بستری هستند.

وی با بیان اینکه بهترین رفتار برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا عدم مسافرت است گفت: در حال حاضر شاهد حضور مسافران بسیاری در استان هستیم؛ افراد باید فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده و در فضای بسته حتماً ماسک بزنند

حیدرزاده افزود: در فضای باز رعایت فاصله اجتماعی یک متر و نیم می‌تواند در کاهش ابتلا به کرونا موثر باشد اگر در فضای بسته کسی ناقل کرونا بوده و بی‌علامت باشد حتی با ماسک نیز انتقال انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: برخی از افراد به سبب اینکه تست داده‌اند و جواب تست کرونای آن‌ها منفی بوده آزادانه در دورهمی‌ها شرکت دارند‌.

وی تصریح کرد: لازم به ذکر است که تست‌ها خطای منفی کاذب دارند و نباید خیلی به آن‌ها اعتماد کرد و هم‌وطنان باید پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

حیدرزاده افزود: افراد در صورت مشاهده کوچک‌ترین علائمی از سرماخوردگی به مراکز بهداشتی درمانی در سطح استان مراجعه کرده و به بیمارستان‌ها نروند زیرا بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها خود می‌توانند باعث انتقال ویروس باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دورهمی‌ها باید بسیار کوتاه مدت بوده و افراد سالمند و کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای اعم از فشار خون، دیابت و نقص ایمنی هستند در این دورهمی‌ها شرکت نکنند.

حیدرزاده ابراز داشت: در صورت برگزاری دورهمی‌ها باید مدت زمان دورهمی بسیار کوتاه و در حد 15 دقیقه بوده و نیز تهویه هوای مناسبی در محل صورت گیرد.

منبع: تسنیم

278502