از اول بهمن ماه جاری؛

مدارس کردستان بازگشایی می شوند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: براساس دستورالعمل وزارتی، مدارس مناطق آبی استان از اول بهمن با ظرفیت حداکثر ۱۰ نفر در هر کلاس دایر می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، رشید قربانی؛ مدیرکل آموزش و پرورش کردستان امروز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه اینکه ضرورت ایجاب می‌کند، روند برخی از پایه‌ها و رشته‌ها بصورت حضوری باشد، ۲۰ دی در جلسه ستاد ملی کرونا و بنا به درخواست وزارت آموزش و پرورش و سایر اعضا تصمیماتی مبنی بر بازگشایی مدارس اتخاذ شد.

وی افزود: براین اساس و با توجه به ابلاغ دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش در این رابطه با استان‌ها، قرار شده است دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی در مناطق زرد و آبی استان از اول بهمن در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: هنرستان‌های فنی و حرفه ای نیز با توجه به اینکه ارائه و آموزش دروس عملی و کارگاهی از طریق فضای مجازی مشکل است، از اول بهمن برای این رشته‌ها در کارگاه‌های حضوری تشکیل می‌شود.


بیشتر بخوانید؛

۶ الزام بازگشایی حضوری مدارس کشور

جزئیات بازگشایی مدارس در تمام مقاطع و پایه‌ها از اول بهمن


قربانی یادآور شد: همچنین آموزش دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه کمتر از ۵۰ نفر جمعیت در مناطق آبی حضوری خواهد بود، ضمن اینکه تعداد کلاس‌های حضوری باید بیشتر از ۱۰ نفر نباشند.

وی اظهار داشت: حضور کادر اداری و اجرایی مدارس نیز همانند سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری استان خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اظهارداشت: مدیران مدارس در چند روز باقی‌مانده تا بهمن فرصت دارند با تشکیل جلسه شورای مدارس، نسبت به نحوه حضور و شیفت‌بندی دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، نحوه اجرای دستورالعمل‌های کامل بهداشتی و اطلاع‌رسانی مناسب و به‌موقع به خانواده‌ها اقدام کنند.

آیین مهر ـ استان کردستان

228521