مدیرعامل شرکت دخانیات کشورخبر داد؛

کارخانجات راکد دخانیات خوی به چرخه تولید باز‌می‌گردد

مدیرعامل شرکت دخانیات کشور گفت: کارخانجات دخانیات شهرستان خوی بعد از ۲ سال تعطیلی به چرخه تولید باز می‌گردد .

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، سیاوش افضلی در حاشیه بازدید از کارخانجات دخانیات خوی که راکد مانده است، اظهار داشت: کارخانجات دخانیات شهرستان خوی یکی از قدیمترین واحد‌های تولیدی در کشور است و شرکت دخاینات کشور در راستای رونق تولید تمام مجموعه‌های غیر فعال خود را فعال می‌کند.

وی افزود: در مورد فعالیت مجدد کارخانجات دخانیات خوی با مشارکت ۲ شرکت اروپایی و به صورت تولید مشارکتی سیگار و مواد دخانی به توافق رسیده‌ایم که به زودی به عقد قرارداد منجر می‌شود.

مدیرعامل شرکت دخانیات کشور تصریح کرد: امروز مهمترین وظیفه ما برای تولید احیای اینگونه واحد‌هایی است که راکد هستند و با پویایی آن‌ها بستر برای اشتغال بیشتر فراهم می‌شود.

افضلی با تقدیر از تلاش‌های نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان در راه اندازی مجدد کارخانجات دخانیات خوی تاکید کرد: با توجه به موقعیت جغرافیای شهرستان خوی احیای مجدد کارخانجات دخانیات این شهرستان در اوایل سال ۱۴۰۰ در اولویت برنامه‌های این شرکت قرار گرفته است.

وی نیاز به سیگار در کشور را یک واقعیت تلخ دانست و تصریح کرد: وقتی که این نیاز در کشور وجود دارد بهتر است که این نیاز با کنترل‌های لازم و توسط زیر ساخت‌های موجود کشور تامین شودتا از واردارات آن و خروج ارز از کشورمان جلوگیری شود.

مدیر عامل شرکت دخانیات مصرف سیگار در ایران را ۷۰ میلیارد نخ در سال اعلام کرد و گفت: از این مقدار مصرف بین ۵۰ تا ۵۵ میلیارد نخ در داخل تولید و ۹ میلیارد نخ با گواهی شرکت دخانیات تامین و بقیه به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

وی تاکید کرد: باید برنامه‌ریزی به شکلی باشد که ما بتوانیم از ظرفیت‌های داخل برای تولید استفاده کنیم تا آن بخش که ما نمی‌توانیم تولید کنیم به صورت قانونی و از مبادی رسمی وارد کشور شود.

کارخانجات نساجی خوی با بیش از ۴۰ هزار متر مربع بخش‌های تولید و فرآوری برای ۲۲۰ نفر شغل ایجاد کرده و در حال حاضر تنها در بخش فروش فعال است که در صورت بازگشت به چرخه تولید این اشتغال به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

268139

مطالب مرتبط