صدوربیش از هزار و ۲۱۱هنرکارت برای هنرمندان گیلانی

مسئول صندوق اعتباری هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در آئین اهدای هنرکارت به اکبر اکسیر بنیانگذار سبک شعر فرانو در آستارا گفت: برای حمایت از هنرمندان هزار و ۲۱۱هنر کارت برای هنرمندان استان صادر شده و این رقم تا پایان فروردین ۱۴۰۰ به ۲هزار کارت خواهد رسید.

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، علی احمدنیا گفت: هنرکارت، کارت شناسایی هنرمندان است که برای انجام امور بانکی آنها استفاده می‌شود و هنرمندان برای دریافت هنرکارت باید در سایت صندوق اعتباری هنر نام نویسی کنند.


مسئول صندوق اعتباری هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: در استان گیلان برای اکبر اکسیر، انوش نصر، سیدغلامرضا میر معنوی، تیمور گرگین، محمد حسین مهدوی سعیدی، ساسان گل بستان فرد و محمد کوچک پور که نشان درجه یک هنر وزارت ارشاد را دریافت کرده اند، کارت هنر صادر شد و به کارت هنرمندان عادی ۱۵میلیون ریال و به کارت هنرمندان دارای نشان درجه یک هنر، ۵۰میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود.
وی افزود: فعالان فرهنگ و هنر استان به محض دریافت کارت، ۱۰روز مهلت دارند تا برای فعال سازی آن، شماره ۱۶رقمی کارت را به سامانه ۵۰۰۰۲۸۱۹۰ با همان شماره همراهی که ثبت نام کرده اند ارسال کنند.


فرماندار آستارا هم در این آئین گفت: این شهرستان از چهره‌های نامدار نظیر استاد اکسیر برخوردار است و او برای پرورش شاعران و حتی خبرنگاران، قدم‌های موثری برداشته است.
عباس صابر افزود: چهره‌های فرهیخته ادبی، نقش مهمی در تحولات فرهنگی و ادبی استان گیلان و کشور دارند و برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری اداره ارشاد آستارا تلاش می‌کنیم.


در آئین اهدای هنر کارت به اکسیر، فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به صورت مجازی با این شاعر گفتگو و از تلاش‌های او در عرصه ادبیات معاصر قدردانی کرد.


اکبر اکسیر متولد۱۳۳۲ در آستارا شاعر، آموزگار بازنشسته زبان و ادبیات فارسی، گرافیست، طنزپرداز معاصر ایرانی و صاحب نظریه شعر فرانو است و مجموعه شعر‌های در سوگ سپیداران، بفرمایید بنشینید صندلی عزیز، زنبور‌های عسل دیابت گرفته‌اند، پسته لال سکوت دندان شکن است، ملخ‌های حاصلخیز، مالاریا، ما کو تا اونا شیم، من هارا شورا هارا و مارمولک‌های هاچ بک از آثار اوست.

منبع: صدا و سیما

257655

مطالب مرتبط