صندوق هنر ۳۰ خدمت به هنرمندان ارائه می دهد

آیین تجلیل از مفاخر و نامداران عرصه فرهنگ و هنر استان زنجان برگزار شد.
تصویر صندوق هنر ۳۰ خدمت به هنرمندان ارائه می دهد

به گزارش سایت خبری پرسون، سید مجید پوراحمدی در آیین تجلیل از مفاخر و نامداران عرصه فرهنگ و هنر استان زنجان با اشاره به اینکه افتخاربزرگی است که امشب در ادامه و ذیل کاروان هفت بحر هنر در حضور هنرمندان استان زنجان هستیم، گفت: تلاش ما این است امشب با تجلیل از شما بزرگواران عرصه فرهنگ و هنر بتوانیم حداقل از زحمات یک عمر فعالیت و تلاش هنرمندان این خطه قدردانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه فعالیت های گسترده ای در صندوق اعتباری هنر در حال انجام است اظهارداشت: اساس این فعالیت ها و اقدامات بر محور تحقق عدالت فرهنگی و توجه به معیشت فعالان فرهنگ و هنر که ذیل برنامه های وزی فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی تعریف شده انجام می گیرد.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: توانمندسازی و تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر و تقویت رویدادهای محلی در سراسر کشور به ویژه مناطق کم برخوردار از رویکردهای مهم صندوق اعتباری هنر در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی است.

پوراحمدی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز پروژه ساخت شهرک هنر در شهر پرند با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: ۸ هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند که حدود پنج هزار نفر از آنها واجد شرایط شدند.
وی ادامه داد: از استان زنجان نیز ۵۷ نفر در این طرح ثبت نام کردند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به جلسه امروز خود با استاندار زنجان اشاره کرد و گفت: با مساعدت و موافقت استاندار محترم زنجان وبا پیگیری هایی که انجام شده قرار است زمین مناسبی در این استان برای اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه اختصاص یابد.

پوراحمدی با اشاره به ارائه تسهیلات مختلف به هنرمندان، افزود: درباره خدمات بیمه ای، درمانی، بیمه های پایه (تأمین اجتماعی) و بیمه درمان تکمیلی نیز خدمات متعددی به جامعه هدف صندوق اعتباری هنر در کشور ارائه می شود که به ترتیب ۶۰ و ۷۰ درصد آن از سوی صندوق هنر پرداخت می شود.

رییس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر همچنین با بیان اینکه صندوق اعتباری بزرگ ترین و مرجع ترین نهاد حمایتی از هنرمندان در کشور است، اظهار داشت: بیش از سه هزار نفر از افراد تحت پوشش صندوق هنر هم اکنون از مستمری یک میلیون تومانی صندوق استفاده می کنند و بیش از ۶۰۰ نفر نیز از طرح تکریم که دارای نشان درجه یک هنری هستند ماهانه ۲میلیون تومان دریافت می کنند.

پوراحمدی با اشاره به افزایش ارائه تسهیلات طی دو سال گذشته تاکنون اظهار داشت: سال گذشته تا کنون بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره از ۱۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به هنرمندان در کشور پرداخت شده است. تلاش ما این است ارائه تسهیلات به استان زنجان را تقویت کنیم.

مشاور وزیر فرهنگ درادامه سخنان خود با بیان اینکه باید ظرفیت های هنری زنجان آن طور که باید خودش را نشان دهد، تصریح کرد: اگر بستر و زیرساخت و زمینه را فراهم کنیم هنرمندان بزرگ و نامدار که در مناطق مختلف هستند، می توانند جهانی و تاثیرگذار باشند.

پور احمدی با اشاره به اینکه مردم زنجان معروف به علاقه مندان به فرهنگ و هنر هستند و هنرمندان و آثار زیادی را در حوزه هنر از این خطه شاهد هستیم، بارزترین ویژگی مردم زنجان را اتحاد و انسجام و وحدت عنوان کرد که نمونه بارز آن را در اجتماع عظیم هشتم محرم رقم زدند.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در عین حال تصریح کرد که این وحدت و یکپارچگی و حرکت یک الگو است.

پوراحمدی در ادامه به هشتم مرداد که به نام "روز زنجان" ثبت شده اشاره و پیشنهاد کرد: با تکیه بر داشته ها و ظرفیت های قابل توجه استان زنجان، شورای فرهنگ عمومی یک روز را نیز به نام روز فرهنگ و هنر زنجان ثبت کند.

وی اضافه کرد: درصورت تصویب روز فرهنگ و هنر زنجان ما این آمادگی را داریم که به همین مناسبت نمونه برنامه امروز را حتی گسترده تر دراین استان هرسال برگزار کنیم.

مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه، طرح میلاد مفاخر و تجلیل از پیشکسوتان و نامداران به صورت متمرکز در تهران برگزار می شد ولی در استان ها چنین برنامه ای نداشتیم، از این رو تلاش کردیم تجلیل از هنرمندان در استان ها را نیز برای تکریم پیشکسوتان و همین طور برای انگیزه بخشی به جوانان در استان ها و بیرون پایتخت برگزار کنیم.

پور احمدی با اشاره به اینکه از طرح های شما درحد توان حمایت می کنیم، ابراز امیدواری کرد: دور بعدی ‌که به این استان آمدیم تصدیق کنید حرف هایی که زدیم عملی و اجرایی شده اند.

در ادامه این آیین اسماعیل آذر، ادیب و شاعر نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه کار و اقدام ارزشمند صندوق اعتباری هنر در تجلیل از مفاخر و بزرگان عرصه فرهنگ و هنر در استان ها ستودنی است گفت، من شخصاً از نزدیک شاهد بوده و هستم صندوق اعتباری هنر از هیچ تلاش و کوششی در جهت حمایت از هنرمندان دریغ نمی کنند و همواره پیگیر مسائل و مشکلات اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه هستند.

وی در ادامه به جایگاه و شأن و منزلت هنرمندان اشاره کرد و گفت: اگر امشب همگی اینجا دور هم جمع شده ایم، هدف فقط تجلیل و تکریم مفاخر و نامداران حوزه فرهنگ و هنر است که بانی و باعث آن صندوق اعتباری هنر است.
این شاعر معاصر در ادامه حضور در جمع هنرمندان و پیشکسوتان استان زنجان را سعادتی بزرگ برای خود دانست و گفت: با افتخار تمام امشب به جمع شما فرهیختگان و نامداران فرهنگ و هنر آمدم که عمری را در راه ارتقا و حفظ هنر این مرز و بوم صرف کرده الگویی برای نسل امروز هستید.

آذر در ادامه به شعر خوانی برای حاضران پرداخت.

درادامه این مراسم استاد حسین عباسی نیا پژوهشگر و هنرمند رشته تئاتر نیز به نمایندگی از جمعی از هنرمندان استان زنجان به ایراد سخنانی پیرامون مسائل و خواسته های هنرمندان این استان پرداخت.

در ادامه این مراسم شهردار زنجان نیز طی سخنانی با قدردانی از اقدام شایسته صندوق اعتباری هنر، تجلیل از هنرمندان و نامداران استان زنجان را اقدامی شایسته و ارزشمند عنوان کرد.

فیروز فر با اشاره به ویژگی های مردم زنجان، مهربانی و مهمان نوازی را از ویژگی های بارز آنها برشمرد و گفت: مردم و به ویژه هنرمندان زنجان با روحیه لطیفی که دارند شهروندان آن به عنوان مهد هنر شناخته می شوند.

شهردار زنجان در عین حال تصریح کرد: هنرمندان زنجان هیچوقت دنبال رتبه و درجه نبودند بلکه فقط برای دل خود و مردمشان کار کرده و می کنند.

درادامه این مراسم با حضور آیت الله علی خاتمی امام جمعه زنجان، سید مجید پوراحمدی مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، ابوالفضل رفیعی معاون سیاسی استانداری زنجان، علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان، حمدالله حسنی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان و استاد اسماعیل آذر، ۲۰ هنرمند نامدار و پیشکسوت استان زنجان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شدند.

منبع: روابط عمومی

545392