عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

لزوم بررسی برجام بر مبنای رویکرد هوشمندانه و نگاه به آینده

جمهوری اسلامی ایران که همواره بر اساس منافع ملی عمل می‌کند و منافع مردم، رشد، پیشرفت و تعالی صنعتی، اقتصادی و به ویژه هسته‌ای کشور را یک امر بسیار ضروری و حیاتی می‌بیند باید بر مبنای یک رویکرد هوشمندانه و نگاه عمیق به آینده موضوع برجام را مورد بررسی عمیق‌تر قرار دهد.

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص عدم لغو تحریم‌ها از سوی آمریکا اظهار داشت: آنچه مسلم است این است که پس از گذشت چندین سال از عمر برجام، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها همچنان ناقض تعهدات خود هستند و به هیچ‌یک از تعهداتی که در این سال‌ها در موضوع برجام داشتند، پایبند نیستند.

رضایی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران که همواره بر اساس منافع ملی عمل می‌کند و منافع مردم، رشد، پیشرفت و تعالی صنعتی، اقتصادی و به ویژه هسته‌ای کشور را یک امر بسیار ضروری و حیاتی می‌بیند باید بر مبنای یک رویکرد هوشمندانه و نگاه عمیق به آینده موضوع برجام را مورد بررسی عمیق‌تر قرار دهد.

وی در ادامه بیان کرد: مجلس شورای اسلامی که نهاد قانون‌گذار ایران اسلامی است در آخرین اقدام شجاعانه خود با تصویب قانون لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، دولت را به از سرگیری غنی‌سازی ۲۰ درصد، احیای راکتور اراک، نصب سانتریفیوژهای نسل پیشرفته و تولید و تأمین نیازهای صلح‌آمیز غنی‌سازی مکلف کرده است.

مجلس شورای اسلامی که نهاد قانون‌گذار ایران اسلامی است در آخرین اقدام شجاعانه خود با تصویب قانون لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، دولت را به از سرگیری غنی‌سازی ۲۰ درصد، احیای راکتور اراک، نصب سانتریفیوژهای نسل پیشرفته و تولید و تأمین نیازهای صلح‌آمیز غنی‌سازی مکلف کرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: دولت مکلف شده است که در قالب ماده ۶ قانون لغو تحریم‌ها در صورتی‌که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها ظرف مدت دو ماه به تعهدات خود عمل نکنند پروتکل الحاقی که ایران از سال ۸۲ به صورت داوطلبانه پذیرفته بود را لغو کنند. در این ایام شاهد اجرای ماده ۶ قانون لغو تحریم‌ها و لغو پروتکل الحاقی نیز بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: به طور طبیعی آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند که وقت را مدیریت کنند و از وقت حداکثر استفاده را ببرند و در تلاشند که متناسب با دولت‌های آینده تصمیم‌گیری کنند و این یک واقعیت است که آن‌ها بر اساس منافع ملی‌شان اقدام می‌کنند اما آنچه که مسلم است این است که سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران با آمدن این دولت و یا رفتن آن دولت تغییر چندانی نمی‌کند.

ابراهیم رضایی در پایان تشریح کرد: متأسفانه اروپایی‌ها همواره از یک سیاست «آقا اجازه» پیروی می‌کنند یا حداقل وانمود می‌کنند که می‌خواهند در مسائل بین‌الملل با آمریکایی‌ها همکاری داشته باشند. اعتقاد ما بر این است که این سیاست همان سیاست «آقا اجازه» است که از کدخدا اجازه می‌گیرند. بنابراین مهم‌ترین وظیفه همه مجموعه‌هایی که در نظام جمهوری اسلامی ایران وظیفه‌ای بر عهده دارند این است که بر اساس منافع ملی عمل نمایند.

257585

مطالب مرتبط