رحیمی جهان آبادی:

چشم گروسی به دهان آمریکا و اروپاست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر غربی ها انتظار داشته باشند که ایران یک طرفه عمل کند و آنها گفتار درمانی کنند به نظر خوابی است که برای آژانس و غربی ها تعبیر نمی شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به اظهارات اخیر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در باره بازگشت به برجام و فعالیت هسته ای ایران گفت: ایران در جریان اجرای برجام ظرف مدت 3 سال همه تلاش خود را کرد تا به آنچه که در قالب برجام تعهد کرده بود پایبند باشد و آژانس هم تایید کرد که ایران تمام تعهدات خود را انجام داده است اما وقتی طرف غربی به تعهدات خود عمل نکرده است دیگر ایران نباید به تعهدات برجامی عمل کند.

این نماینده مجلس بیان کرد: در حال حاضر ایران عملا تعداد و نوع سانتریفیوژها و میزان اورانیوم ذخیره و تولید شده را به روال قبل از برجام انجام می دهد، گروسی یا متوجه نیست که ناقض برجام کیست و چرا برجام اجرا نشده است یا توجه شده و نمی خواهد به همه بگویید مشکل چیست البته از کسی که پول می گیرد که متوجه نشود نمی توان توقع داشت و نمی توان او را توجیه کرد.

وی اظهار داشت: آژانس در خلال سه و نیم سالی که تحریم های ظالمانه و فشار بی امان علیه ملت و دولت ایران در بدترین شرایط اقتصادی اعمال شده بود هیچ وقت نگفت چرا طرف های برجام به تعهدات مالی خود عمل نمی کنند اما ایران الان به شرایط قبل از برجام برگشته است و گروسی نظر دیکته شده آمریکا و اروپایی ها را بیان می کند که هیچ فایده ای ندارد.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز، صالح آباد در مجلس بیان کرد: غرب و آژانس می دانند که مسبب این تنش ایران نیست، ما حسن نیت خود را در وفای به عهد در قالب برجام نشان داده ایم اما کشوری که عمل نکرد آمریکا و به دنبال آن اروپایی ها بودند.

رحیمی جهان آبادی در ادامه با بیان اینکه خواسته غربی ها از ایران در چارچوب برجام نیست، گفت: خواسته ای که ازما دارند خلاف منطق، منافع ملی و خلاف چارچوب برجام است چون در برجام بنا نیست ایران یک طرفه به تعهدات خود عمل کند اما طرف های غربی به تعهدات خود عمل نکنند، ایران اقدامی که انجام می دهد در راستای بازگشت به شرایط قبل از برجام بوده که تنها راه انتخابی است.

وی تاکید کرد: مقصر این شرایط، تنش و هر تعریفی که گروسی از این شرایط داشته باشد آمریکایی ها و غربی ها هستند. آنها به تمام تعهدات برگردند و تحریم ها را لغو کند ایران همان طور که اعلام کرده است به تعهدات برجامی خود بر می گردد و نگرانی های آژانس برطرف می شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: اگر غربی ها انتظار داشته باشند که ایران یک طرفه عمل کند و آنها گفتار درمانی کنند به نظر خوابی است که برای آژانس و غربی ها تعبیر نمی شود.

رحیمی جهان آبادی ادامه داد: ایران مذاکرات خود را در قالب برجام انجام داده و تعهدات خود را عملی کرد، درایران هیچ فردی نیست که در بخش های حاکمیتی ذیل هدایت رهبری سیاست خارجی به دنبال مذاکرات مجدد باشد ایران حاضر به مذاکره پیرامون برجام نیست و هیچ راهی برای غربی ها جز اینکه به تمام تعهدات کامل و فوری عمل کرده و لغو تحریم ها کند نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چنین شود مسیر برای اجرای برجام باز می شود و در حاشیه آن می توان هر گفتگویی دارند را دنبال کرد در غیراینصورت هیج اراده ای در هیچ یک از بخش های حاکمیتی ایران برای مذاکره مجدد برجام و هر موضوع دیگری وجود ندارد./

منبع : خانه ملت

257740