امام جمعه رشت؛

فقر مدیریتی دلیل عقب ماندگی گیلان از مولفه های توسعه

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: گیلان به دلیل فقر مدیریتی در بسیاری از مولفه های توسعه ،عقب مانده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه امروز رشت با بیان اینکه گیلان با مشکلات عدیده شهری و عمرانی رو به رو است افزود: در بسیاری موارد به جای توجه به مسائل زیربنایی به ظاهر سازی ها تمرکز شد که نتیجه اش با گذشت زمان نمایان شده است.

امام جمعه رشت در ادامه به مشکلات معیشتی درجامعه اشاره و تصریح کرد: برخی افراد سال ها فقط پست های مهم مدیریتی را اشغال کردند اما کاری از پیش نبردند.

وی با تاکید بر بهره گیری مسئولان از نظر نخبگان و خردمندان گفت: برای حل مشکلات باید به ظرفیت های داخلی تکیه کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به تقویت تولیدات داخلی اشاره کرد و افزود: برخی افراد متاسفانه همچنان به واردات غیر منطقی و کاهش تولید اصرار دارند.

آیت الله رسول فلاحتی جلوگیری از صادرات بی رویه، صرفه جویی و بهینه سازی با توجه به فناوری های جدید، تشدید نظارت بر بازار و مبارزه با احتکار را از راهکارهای ارتقای کیفیت معیشت و جلوگیری از گرانی عنوان کرد.

امام جمعه رشت به اهداف سفر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به کشور عراق اشاره کرد و یادآور شد: دلجویی و همدردی با خانواده های مسیحیان و ایزدی ها که در حمله داعش کشته شدند و قدردانی از آیت الله سیستانی دو هدف اصلی سفر وی به عراق بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سالروز تشکیل بنیاد شهید گفت: مردم ایران شهیدان و خانواده شهدا را فراموش نمی کنند و خود را مدیون خون شهدا می دانند.

247332

مطالب مرتبط